A világ legfejlettebb autós szimulátorának első verzióját majdnem 3 éve adták át a Lexus/Toyota Higashifuji központban, Shizuoka városában. Az azóta számos fejlesztésen átesett überszimulátor mindezidáig nem sok publicitást kapott, most viszont végre egy videón is szemügyrevehetjük a szerkezetet.
A 7 méter átmérőjű óriás Lexus logózott tojásban egy széria karosszériás Lexus LS460 helyezkedik el. Az utastér, műszerfal, kezelőszervek is mind megegyeznek egy gyári Lexuséval, a kerekek viszont hiányoznak, helyette a belső platformhoz van rögzítve a karosszéria, a motor- és csomagtér pedig csordulásig van tömve elektronikával. A vezető az autóban ül, a gömb teljes belső felületére pedig full HD-ben van kivetítve az utcakép, környezet, így a szélvédőn, ablakokon kinézve pont azt láthatjuk, mint a valóságban, sőt a külső és belső visszapillantókat is ugyanúgy tudjuk használni.
A nagy fehér gömböt 6 db pneumatikus láb tartja, illetve tudja mozgatni, billenteni, forgatni, megrázni a tér bármely irányába, miközben a teljes szerkezet egy közel focipálya méretű sínrendszeren száguldozik a hatalmas hangárban belsejében. Ezzel az igen komplex mozgás kombinációval, gyakorlatilag bármilyen valós szituáció leképezhető, a gömb belsejében az autóban feszítő tesztvezető érzékszerveit gyakorlatilag teljesen becsapja ez a virtuális, szimulált világ. A sínrendszer és billenőlábak segítségével egy 280 km/h-n történő szituáció vagy egy 160 km/h sebességgel történő kézifékes forduló is lemodellezhető.
Az egész rendszer célja a biztonság fokozása. A szimulátorral nem csak azt tesztelik, hogy a sofőr hogyan reagál különböző szituációkban, hogyan vezet éjszaka fáradtan, vagy pár pohár sör után, hanem azt is, hogyan kezeli a különböző zavaró behatásokat, mint például vezetés közbeni telefonálás, SMS-ezés, vagy hogyan boldogul ködben vagy erős szembefényben. Az így szerzett tapasztalatok természetesen igyekeznek beépíteni a tervezési folyamatokba. Videó a tovább után!
65 hozzászólás