A brit luxusautó márka az Aston Martin és a kanadai luxusmobil gyártó a Mobiado tavaly elhatározták, hogy egyesítik márkáik erejét egy luxusmobil sorozat elkészítéséhez. Az első darabok, melyek kisebb-nagyobb változtatásokkal, de a Mobiado eddigi modelljeire épülnek májusban már elérhetőek lesznek.
A Baselworld 2011 alkalmából a két luxusmárka azonban egy nagyobb meglepetéssel készült: a kiállításon prezentálták az Aston Martin – Mobiado CTP002 koncepció telefont.
A jövőmobil masszív zafír kristály érintőkijelzője teljesen átlátszó, melyet úgy kívánnak megoldani, hogy az összes elektronika, aksi, SIM-kártya a két oldalt végigfutó platina keretbe kerül elrejtésre.
Az ütős és a mérnökök számára kihívást jelentő dizájn mellett az egyedi, a luxusautóval integrált funkciók kialakítására is nagy figyelmet fordítottak. A CPT002 mobil például automatikusan nyitja az Aston Martin ajtaját, ahogy tulajdonosa a közelébe ér. Maga a funkció nem újdonság, hiszen ezt a 2007-ben kiadott Jaeger LeCoultre AMVOX2 kronográf is tudta, mobiltelefonok közül azonban valóban az első.
Ahogy beülünk az autóba a zsebünkben lapuló mobil és az autó fedélzeti számítógépe, navigációs kijelzője automatikusan kapcsolatba lépnek egymással, mely az alapnak számító hívásinfók megjelenítésén felül további extra funkciókat is kínál. Ha engedélyezzük, akkor FourSquare-en automatikusan megjelenik merre járunk, sőt kijelző térképén 4sq ismerőseink pozíciója és a közelben található helyek is megjelennek.
Az autóba szerelt kamerák beállíthatóak, hogy adott időközönként a Mobiado CPT002 mobilon keresztül fotókat, videókat küldjenek Facebookra vagy Twitterre, vagy szintén automatikus infót posztoljanak az érintet városokról, azok nevezetességeiről, illetve még izgalmasabb: pályanap esetén fellövöldözhetjük a köridőket és az aktuális állást.
A legelvadultabb funkció baleset, ütközés esetén lép életbe: a zsebünkben lapuló mobilban található gyorsulásmérő infót képes szolgáltatni arról, hogy merre, milyen erővel készülünk kitörni az ülésből és ezt az infót a fedélzeti számítógépek továbbpasszolva az autó gondoskodik a megfelelő sorrendben történő légzsák aktivációkról, illetve a biztonsági öv megfelelő erejű megfeszítéséről. Érdekes koncepció, reméljük ez az extra kommunikáció nem késlelteti a légzsákok kinyílásának tized mp-es idejét és a telefonon is stabil oprendszer fog futni…
8 hozzászólás