Mi is történik akkor, ha kegyetlen mérnökarcok szalvétarajzokkal tűzdelt kocsmaestje kicsit elfajul pszichoid irányba? Nos, ilyenkor születnek az első blikkre totálisan elmebeteg, ugyanakkor csodálatos ötletek, amik az emberiséget műszaki szempontból előbbre viszik.
Minden bizonnyal ilyen kora hajnali agyrémként kezdhette pályafutását a versenyhajók, vadászrepülőgépek és borulásbiztos indián csónakok gyermekeként és a fenntarthatóság jegyében megálmodott, szárnyával éppen csapó sirályra emlékeztető Earthrace földkerülő versenyhajó is. Az új-zélandi tervezésű, csupán 1,25 millió dolláros (220 millió Ft) hajó háromtestű, hullámfúró felépítésű, a konstrukció alapjait az a speciális célokat szolgáló hajóknál bevett építési mód adja, mellyel igyekeznek a függőleges mozgást minimalizálni, és a hajót inkább a hullámokon keresztülvezetni. Mindez állítólag a lehető legkisebb ellenállást és így a minimális üzemanyag-felhasználást szolgálja, tisztes, 90 km/h-s végsebesség mellett. Ugyanakkor nem elhanyagolható tény, hogy így a hajó designja kívül-belül keményen büntet.
Ráadásul az alternatív energiaforrások propagálása jegyében az Earthrace 2 db 8,3-as sorhatos turbós, egyenként 540 Le-s és 1726 Nm-es Cummins csónakmotorja biodízelt fog szürcsölni hosszú útján, melynek elsődleges célja 65 nap alatt körbehajózni a Földet, megdöntve ezzel az alternatív hajtású vízi járművek 1998 óta fennálló 75 napos világrekordját. A rekordkísérlet előre láthatólag 2008. március első napján kezdődik Spanyolországban, és csupán 12 igen rövid megálló fogja megszakítani. Earthrace, ahoi!
Kapcsolódó cucc: Monstre vizipók
14 hozzászólás