Ha Heinz úr gondol egyet, és a családi nyaralások addigi elengedhetetlen eszközét, a lakókocsit, tisztes munkában őszülni kezdő korára lecseréli egy közúton még épp vontatható méretű luxusjachtra, mondjuk egymillió euró értékben, akkor biztos nem fogja adósságcsapdába kergeti a családi költségvetést, ha egyúttal otthagy kb. 30-40 milliót valamelyik hazai autógyártónál egy a jachtkultúrához stílusában passzoló módon kialakított luxusautóra.
Ezen a parányi presztízspiacon a legújabb versenyző az Audi Q7 V12 TDI Coastline, mely hivatalosan csak a hajózás szerelmeseinek szóló, nyáltermelés fokozódását elősegítő bemutatóautó, de a genfi szalon után valószínűleg semmi akadálya nem lesz annak, hogy — a szintén most debütáló, de szériagyártásra szánt — V12 TDI modellváltozatból néhány példányt átalakítsanak.
Az ingolstadti bölény eszement, 6 literes V12-es dízelmotorja két 3 literes V6-os „összehegesztéséből” keletkezett, és nehéz tehergépkocsik számára is bőven elegendő lenne, hiszen teljesítménye és nyomatéka — a németes precizitás jegyében kereken — 500 Le és 1000 Nm. Így a SUV papíron 5,5 másodperc alatt futja a százas sprintet, miközben átlagosan alig 12 liter gázolajat rágcsál el (muhaha). Arra viszont tuti jó, hogy a kishajót a tengerből röhögve rántsa ki, majd a német autópályákon akár a vontatmány nélkül szokásos tempóval repítse haza.
A Coastline változatot kívülről gyöngyházfehér fényezéséről és krómozott felnijeiről lehet felismerni, míg belül a fehér bőr, az amerikai diófa és a füstölt tölgy hajópadló pazar harmóniája különbözteti meg. Ezeken túl a harmadik üléssort kidobták, helyén bármit elnyelő méretű raktér keletkezett, két, a padlóból kihajtogatható, nemesacél tárolórekesszel.
20 hozzászólás