Konvencionális szuper-sportkocsi volánjánál villantani ma már igazából nem nagy dolog, ráadásul a csodálat elég erős negatív előítéletekkel is társul. Hiszen néhány kiváló médiajelenségünk is bemutatta már a pórnépnek, hogy lényegében ingyenélőként hogyan kell 30-60 millás autókkal köz- és önveszélyesen jaszkarizni.
Ellenben aki azt akarja, hogy 0-99 évig mindenki odaforduljon, anélkül, hogy megköpdösnék, vagy csak egy tucat milliója van, netán abban szeretné kiélni magát, hogy a fentebb említett kocsikat porig alázza, és részt vett legalább egy alapszintű pilótatanfolyamon, annak való — többek között – az Ariel Atom.
Hiába ígérgetnek ugyanis a klasszikus izomautó-gyártók minden egyes új modelljük bevezetésénél pálya-versenyautós (sőt néha F-1-es, muhaha) vezetési élményt, mert 1 kg/Le-s arányt csak három kicsi, manufakturális gyártótól kaphatunk: ezek az Ariel, a Caparo T1 és a Caterham.
Mindközül is a legpazarabb a tavaly ősszel bemutatott harmadik generációs Ariel Atom nemsokára gyártásba kerülő V8 változata. Könnyűfém csőváz, szénszálas burkolóelemek, két kagylóülés, kormány, minimál műszerfal, pedálok; nagyjából ennyi, menetkészen 500 kg. Az új motor pedig a független motorfejlesztő RS Developmentstől jön 2,4 l-el, kompresszorral, kb. 500 Le@10000-es teljesítménnyel. Így aztán a 100 km/h-s roham max. 3 másodpercig tart, a 100 mph-s sprint is csupán 7 másodperc. Az elképesztően kezelhető, de nyers autót természetesen elsősorban amatőr- és hobbiversenyzőknek, pályára szánják, de az Atom közúti forgalomban is részt vehet. A kordában tartását menetstabilizáló rendszer, hatfokozatú szekvenciális automata váltó és zárt bukósisak könnyíti meg egy kicsit.
És a végére maradt a legdurvább adat: az Atom V8 20 millió alatt elvihető, a „sima”, 300 Le-s alapváltozat pedig csak 12,5 millió forint — Lancer EVO/Impreza STI helyett esetleg megfontolandó…
Arcelkénős (tényleg!) videó a tovább után.
20 hozzászólás