Zajlik az élet az angol prémium- és luxusautó-gyártók egyik hagyományosan kiemelkedően szívet melengető piaci szegmensében, a sport luxury kategóriában; csak úgy röpködnek a félezer lóerők. Május legvégén megjelentek az első komolyan vehető hírek és fotók a már közúti tesztelés alatt álló Jaguar XF-R-ről, amely várhatóan 500 Le-nél valamivel többet tud majd. Erre válaszolva a Bentley június elején bemutatta a már teljesen kész Continental Flying Spur Speedet.
Az új modellváltozat a Continental Flying Spur sportos luxuslimuzin és a már korábban megjelent Continental GT Speed keresztezéséből született, úgy, hogy az egyébként csak 560 Le-s hatliteres W12 biturbó motor által hajtott előbbibe is bekerült az utóbbiban korábban bemutatott 610 Le-s motorvariáns — nyilván a hozzá tartozó többi műszaki megoldással együtt. A teljesítményadat már önmagában is büntet, de ez még fokozható és árnyalható a feltöltött motorokra jellemző fennsíkszerű nyomatékgörbe ismeretével: 750 Nm 1700-tól 5600-ig! Ez így együtt a valóságban kihasználhatatlan 4,8 másodperces gyorsulást és 200 mph-s (322 km/h), korlátozás nélküli, végsebességet ad ki.
A további módosítások tekintetében a krómdíszek sötétebb árnyalata, a nagyobb átmérőjű kipufogóvégek, a 20 collos felnik igazából csak apróságok, az igazi pazar megoldás a beltérben található: az új fejlesztésű 1100 W-os Naim audiofil hifirendszer 15 hangszóróval. A probléma csak az, hogy ha tulajdonosa rendeltetésszerűen használja az autót, akkor tuti nem élvezheti a prémium hifi részletgazdagságát; ha viszont a zene a fontosabb, akkor meg nagyon óvatosan kell bánni a 610 lóval — tehát a két méregdrága megoldás közül az egyik jó eséllyel folyamatosan kihasználhatatlan marad.
24 hozzászólás