Még tavaly augusztusban indították a Kickstarter-en az Oculus Rift projektet, aminem más, mint egy virtuális valóságot megjelenítő headset, amit kifejezetten akciódús videójátékokra hegyeznek ki. Az Oculus fejlesztőcsapat a developer kitre kezdett el elsősorban gyűjteni, ám az eredetileg megcélzott, eleve nem kevés 250.000 dolláros (~58.7 millió Ft) keretet szinte azonnal összeszedték az első 24 órában, azt követő egy hónap alatt pedig a tízszeresére, mintegy 2,5 millió dollárra (580M Ft) kúszott fel a felajánlások összege, vagyis példátlanul nagy volt iránta az érdeklődés, elsősorban a játékfejlesztők részéről.
A Rift-nek viszonylag széles látómezeje lesz (90 fok horizontálisan, 110 fok átlósan), 7 inch-es és 1280×800-as felbontású kijelzővel fog rendelkezni, ami szemenként 640×800 és a két kép vetítésével közel 100%-os átfedést biztosít majd a különböző játéknézetekben, a bemeneti csatlakozók közül a DVI/HDMI-t és USB-t favorizálta az Oculus csapata, valamint úgy tűnik, hogy első körben a PC-s platformra fogják rákapcsolni a virtuális valóság élményét.
Fontos szempont volt a képfrissítés javítása és a fejmozgás során fellépő késleltetés minimalizálása, ezt az 1000Hz-es Adjacent Reality Tracker technológia minden bizonnyal remekül kezeli majd, ráadásul giroszkóppal és gyorsulásmérővel kombinálják, hogy a legkisebb fejrezdüléseket is érzékelje.
Még a legendás id Software alapítója, John Carmack is lelkesen promotálta az Oculus Rift-et a tavalyi E3 expón a Doom 3 BFG Edition demójával, amit a Rift idei hivatalos megjelenésekor terveztek a kezdőcsomaghoz adni, azonban kicsit túl korán harangozták be a régi klasszikus VR-változatát, mert sajnos még késnek a végleges kiadással – a csalódott felhasználóknak, akiknek a projekt támogatása fejében előre beígérték a Doom 3-at az áprilisban megjelenő Oculus SDK mellé, 20-25 dolláros Steam Wallet és Oculus Store-krediteket adnak kárpótlásul.
Jobban áll a Valve cég first-person shooter programja, a Team Fortress, aminek a virtuális valóság-módra optimalizált béta verzióját már a következő hetekben tesztelik a Rift developer kit tulajdonosai és a PC-s játékosok. Az első tesztekből az máris kiderült, hogy kell egy kis idő, amíg a játékos hozzászokik a gyors karaktermozgáshoz a VR-játékmódban, és főleg a legelső 20 percben általános tünet lehet a hányinger és szédülés.
Ha ezt kibekkeljük, le sem lehetne szedni rólunk a headset-et, a játékban a tekintet elfordítását a mozgás iránya azonnal leköveti és sokkal inkább beleélhetjük magunkat a fegyveres harcokba, mint a nagy monitorokon, még ha a Team Fortress 2-t játékot eredetileg nem is a VR-módra hegyezték ki.
Az egyedüli dilemma az Oculus Rift-el kapcsolatban egyébként éppen az lehet, mint a 3D-tévék esetében volt, ez pedig a külön rá fejlesztett tartalmak szűkös kínálata. Egészen eddig például szinte csak a Team Fortress 2-ről lehet azt tudni, hogy teljes verzióban játszható lesz ezen a platformon, rajta kívül mindössze a Doom 3 BFG Edition, a Hawken, a Minecraft, illetve az rFactor 2 van többé-kevésbé kész állapotban a spájzban, sok program még az alfa vagy pre-alfa verziónál tart.
Persze a jövőben nagyban segítheti a Rift térnyerését az, ha sikerül túllépniük a Windows-os PC-s környezeten, és az OS X és Linux rendszerekre is lehetővé teszik a VR-módot, valamint ha az újgenerációs konzolokat (PS3/PS4, XBox 360/720 és Wii) is bevonják a 3D-s mókába. Videó a tovább után!
2 hozzászólás