Múlt héten elkezdődött a Baselworld 2013 és már csak pár nagy játékos maradt, akik nem lőtték el előre a puskaport, hanem a rendezvényig visszatartották új fejlesztéseiket. Nem véletlenül. A Ferrari éppen 2 hónappal ezelőtt az idei genfi autószalonon leplezte le a legendás Enzo utódját. A 800+163 lóerős gépállat 15,5 mp alatt gyorsul 300-a és még ezután is marad benne kraft. Ára mintegy 1,3 millió dollár (300 millió Ft). A Hublot most a szupersportkocsihoz méltó órát mutatott be.
A Hublot MP-05 LaFerrari óráról már első ránézésre ordít a teljesítmény, a luxus és az elérhetetlen árcetli, zafír motorházteteje alatt pedig ott virít az egy híján 12 henger. Alig két hete számoltunk be az akkor még világrekorder 1000 órás / 41 napos járástartalékkal büszkélkedő Rebellion T-1000 Gotham óraszörnyről, amihez még kis „kurbli” is jár, hogy a 6 hengerben figyelő rugókat a megfelelő nyomatékkal lehessen megfeszíteni. Nos a világrekord nem volt hosszú életű, a Hublot LaFerrari a maga 11 hengerében feszülő rugók segítségével kerek 50 napnyi járástartalékot képes biztosítani. Persze mondani sem kell, ezt sem lehet csak úgy két ujjal a koronájánál fogva felhúzni, így a Hublot egy akkus csavarbehajtóra hajazó mini felhúzót is ad az óra mellé, így a kerékcsere élmény sem marad el.
A tourbillon kijelzője is az extrém járástartalékot hangsúlyozza, a pontos idő mellett kizárólag a következő felhúzásig visszalévő időt mutatja a baloldalon. A hosszú járástartalék miatt azonban a kőgazdag tulajdonosoknak évente mindössze 7-8 alkalommal adatik meg, hogy a kis felhúzó szerkezetet használják, pedig biztos szívesen játszanának vele gyakrabban.
Az óra az akatrészek számát tekintve is az élmezőnybe tartozik. Összesen 637 apró komponens figyel és dolgozik a 45,8*39,5 mm méretű és 15,3 mm vastag fekete PVD borítású titán óratokban. A LaFerrari sportkocsiból 500 darabos eladást várnak világszerte, míg a Hublot LaFerrari órából mindössze 50 darab készül majd, így pénzkérdés ide vagy oda legfeljebb minden tízedik autótulajdonos juthat majd hozzá az óracsodáshoz.
Az extrém órához extrém árcetli is társul, a 2014-es LaFerrari kivételével szinte bármelyik Ferrarit megvehetnénk az óra helyett, a pletykák ugyanis $300.000-os (70 millió Ft) vételárról szólnak.
Videó + további fotók:
10 hozzászólás