A francia divat zászlóshajója, az 1837-ben alapított Hermes a világ harmadik legnagyobb repülőipari vállalatával összefogva saját helikoptert dobott a piacra. Az áramvonalas szerkezetből évente tíz készülne, darabonként 5,6 millió eurós áron.
A kilencvenes évek óta reneszánszát élő, nagymúltú francia divatmárka, a Hermes az öveknél és a csatoknál kicsit nagyobb és drágább darabbal rukkolt elő. Az Eurocopter vállalattal együttműködve, Gabriele Pezzini olasz designer tervei alapján a divatóriás saját helikoptert készített, amelyet elsősorban üzleti luxusutakra, vagy a város és a reptér közötti távolság megtételére szánnak. Persze nem az átlagutazónak: a gép ugyanis átszámítva közel 1,4 milliárd forintot kóstál majd.
Pezzini szabad kezet kapott az alaptest, az Eurocopter legnépszerűbb modelljeként számon tartott EC135 továbbformálásában. A típus kiválasztásában a négy utas és két pilóta számára elégséges belső, a tágas raktér, az egyenes padlózat és a halk működés játszott kulcsszerepet. A tervezés folyamán Pezzininek elsősorban az esztétikai és a funkcionális szempontokat kellett figyelembe vennie. A külső kisebb-nagyobb változtatásai mellett így számtalan kisebb-nagyobb innovatív gesztusra volt szükség a belsőben is, az utastér megnagyobbításától az ülések és a biztonsági övek megtervezéséig. További részletek, folytatás a hg.hu-n!
11 hozzászólás