Fordítva a lovon – Can-Am Spyder Roadster

By  | 

A trike-építésnek (ugyebár elől egy, hátul két kerék) már több évtizedes hagyományai vannak, Magyarországon is. Aztán néhány éve elkezdték fordítva megülni a lovat, és megszülettek az első olyan — állítólag kimondottan kellemesen vezethető — torzszülöttek, mint a Piaggio MP3, ahol elől van egy trükkös duplakerék. Végül jött a Can-Am Spyder Roadster, és megalkotta a teljes fordított trike-ot: nagy nyomtáv a fronton, egy kerék hátul.

A nagy vízen innen lényegében ismeretlen Can-Am márka a Bombardier égisze alá tartozik, tehát a mérnökök tuti tudták, hogy mit csinálnak, amikor az „Y-faktor” jegyében megépítették a Spyder Roadstert. Az egyszem hátsó kereket szíjjal hajtja a 998 cm3-es folyadékhűtéses Rotax V990 motor, mely amerikai konstrukcióhoz híven igazi V-Twin. Teljesítménye a 316 kg-os száraz önsúly mellet is valószínűleg több mint elegendő: 106 Le és 104 Nm. A gondtalan örömmotorozás jegyében pedig természetesen automata váltó is rendelhető, valamint legalább féltucatnyi elektronikus őrangyal.

 

Az viszont teljesen egyértelmű, hogy a Cam-Am Spyder Roadster, főleg ezzel az Y-faktoros marketingmaszlaggal, a fíling által megfogott egyszeri vásárlóra apellál; adók, díjak nélkül 18500 kanadai dolláros (2,75 millió forint) alapáron — ettől függetlenül és ezzel együtt persze pazar lehet egy kellemes szerpentinen vagy tengerparti országúton kergetni a háromkerekű gépet (csak kátyúk ne legyenek, mert ezzel aztán sem megkerülni, sem megközölni nem lehet;).