A Google Glass leendő tulajdonosai számára egy gyakorlatban jól hasznosítható szolgáltatás máris megjelent a láthatáron, a Hyundai ugyanis egy külön modell gyártásával készül a viselhető számítástechnika egyik forradalmi termékére. A 333 lóerős, összkerék-meghajtású 2015 Genesis szedán luxusmodelljén lehetőségünk lesz többek között az ajtózárat kapcsolgatni és a kocsit beindítani a Google-szemüveg segítségével, akár már a konyhából is.
Fontos funkció lesz a beépített járműkereső opció, amivel feledékenység esetén felkutathatjuk, hova is parkoltunk (pláne, ha ellopták), sőt megjegyzi a helyszíneket, ahol jártunk korábban az autóval, és az alapján hasonlóakat ajánl és tölt be a navigációs rendszerbe a Google Send-To-Car szolgáltatáson keresztül.
Az autógyártók közül a Google Glass irányába történő továbblépést elsőként a Hyundai tette meg, az ehhez szükséges alkalmazás lefejlesztését pedig már a 2015-ös startra ígérik, ellentétben a Mercedes Pebble-alapú okosórás megoldásával, aminek kitűzött megjelenési dátuma sem ismert még.
A dél-koreai gyártó Blue Link Glassware alkalmazása push notification-öket használ például arra, ha már esedékessé válik szervizbe vinni a kocsit, ekkor felkínálja, hogy az appon keresztül foglalhassunk időpontot a márkaszervizbe, de ugyanígy értesít a rendszer, ha letekerve felejtettük az egyik ablakot, vagy ha olajcsere szükséges.
A Hyundai-tól egyébként nem idegen az új platformok promótálása, a 60.000$-os árkategóriájú 2010-es Equus szedánok kesztyűtartóiba papíralapú műszaki leírások és használati útmutatók helyett nemes egyszerűséggel iPad-eket pakolt, ami akkoriban még újdonságnak számított. A Google Glass által megtámogatott autózás élménye előtt viszont még olyan akadályok tornyosulnak, mint például a hiányzó KRESZ-szabályozás (mennyire tereli el a figyelmet az autóvezetésről), továbbá személyiségi jogi kérdések és kémkedést lehetővé tévő félelmek is fennállnak még az innovatív megoldással szemben.
nincs hozzászólás