A kaliforniai startup-vállalkozásból kinőtt Icon Aircraft repülőgépgyártó első kismadara az Icon A5 hidroplán, aminek a megvalósításában neves aviatikai mérnökök mellett egyedülálló módon számos nagyágyú is közreműködött (pl. Kirby Chambliss Red Bull Air Race-es világbajnok, Eric Schmidt Google-vezér, valamint volt Boeing-elnök és Lotus-dizájner).
A kétüléses sportrepülő fejlesztése közel 8 évig tartott, a 100 lóerős Rotay 912 iS motorral felszerelt kétéltű járművön ugyanis minden külső elemet újragondoltak, a szénszálas repülőgép-váztól kezdve a behúzható futóművön át egészen az automatikusan behajtható szárnyakig.
A belső kialakítás is jobban hasonlít egy Forma 1-es autóra, mint egy repülőgép pilótafülkéjére, ahol ráadásul az irányítópanel helyett egy műszerfal található, a ülések vízhatlanok, a kettős botkormány mellett pedig Garmin érintőképernyős GPS-egység segíti a navigálást. Természetesen ahogy azt egy valamirevaló hidroplántól elvárhatjuk le- és felszálláskor kifutópályaként szolgálhat egy viszonylag nyugodt vízfelület az Icon A5 esetében is.
A mindössze 7 méter hosszú gép az automatikusan behajtható szárnyaknak köszönhetően könnyen elfér egy nagyobb garázsban, vagy az utánfutóra pakolva zúzhatunk le vele Horvátországba. Az egyik legfontosabb extrája A5-ös sportrepülőnek az átesést megakadályozó jelzőműszer, amit vadászgépekből vettek át és ami minimalizálja annak kockázatát, hogy dugóhúzóként spirális zuhanásba kezdjen.
A 75 literes tankkal maximálisan 556 kilométeres hatótávolságot garantáló A5 modell csúcssebessége 194 km/h körül alakul, sztenderd felszereltséggel 189.000$-ba kerül (~42,5 millió Ft), a vezetéséhez elég lesz egy sportpilóta-jogosítvány, virtuálisan pedig már most is ki lehet próbálni a Microsoft Flight Simulator-ában.
nincs hozzászólás