A Sony újgenerációs konzolja a novemberi start óta remek eladásokat produkál, három hónap alatt már 5,3 millió darab Playstation 4-konzol talált gazdára, és bár saját hazájában, Japánban csak most debütált a játékgép, simán elkelt belőle 322.000 darab csak az első két napon. A Microsoft új XBox One-ja elsősorban a 100$-al drágább árazás és a pár piacra korlátozott bevezetés miatt tud némileg gyengébb eredményeket felmutatni (januárban a PS4-hez képest feleannyi konzolt sikerült értékesíteniük az USA-ban), ám hamarosan új kihívással kell szembesülniük, a Sony ugyanis egy új virtuális valóságot szimuláló PS4-kiegészítővel igyekszik újabb ütést bevinni nekik.
A VR-headsetről már tavaly szeptember óta cikkeztek a sajtóban, de most erősítették meg, hogy az Oculus Rift riválisaként saját fejlesztésű virtuális valóság-szettel dobják fel az amúgy sem rossz PS4-játékélményt, és március 17-én a san franciscoi Games Developer Conference keretében rántják le róla hivatalosan a leplet.
Az előzetes infók alapján a korábbi tévés headset-eket fejlesztették tovább, két kis LCD-képernyőt használnak a valósághű képek megjelenítéséhez, a sisakba épített mozgásérzékelő szenzorokkal követik a fej elmozdulását, és majdhogynem teljesen valós idejűvé válik a mozdulatok feldolgozása azzal, hogy a szemnek vetített képnél minimalizálják a késleltetési időt.
Az időzítés valószínűleg szándékos, hiszen a platformfüggetlennek megcélzott Oculus Rift is hamarosan színre lép, ők 40.000 fejlesztő és önkéntes támogatásával, 75 millió dollár összegyűjtött kezdőtőke birtokában igyekeznek részesedést kihasítani nemcsak a játékbizniszben, hanem a szórakoztatóipari és oktatással kapcsolatos területeken is.
nincs hozzászólás