A Toyota Tacoma már eleve egy vagány kisteherautó, azonban ha az úti cél a Déli-sark, nem árt egy picivel tökösebb járgányt faragni belőle, így született meg a Polar Expediton Truck. Az egyedi platóst arra tervezték, hogy a rideg antarktiszi időjárásban minél gyorsabban jusson el a Déli-sarkhoz és vissza. Úgy látszik, a tervező Ian Nisbett valamint a Lotus egyik mérnöke, Kieron Bradley igen jó munkát végzett, mivel a járgány 2010-ben két Guiness rekordot is felállított azzal, hogy a Patriot Hills és a Déli-sark közti távot oda-vissza megjárta 39 óra 54 perc alatt. A Polar anno háromfős legénységgel indult útnak: Jason De Carteret túravezetővel, Jason Thomas újságíróval, valamint az autó műszaki állapotáért felelős Kieron Bradley-vel.
Ahhoz, hogy a Toyota Tacoma sikeresen teljesítse a távot először is a futóművet kellett átalakítani, hogy beférjenek a ballonos több mint egy méter átmérőjű kerekek – Ken Block lánctalpas megoldásával ellentétben a Polar tervezőgárdájának jobban tetszett a hagyományos futófelület. A gyári 4 literes V6-os dízelmotort felpiszkálták 341 lóerősre és erősebb váltó, kardántengely együttest is beszereltek az autóba.
A karosszéria is átesett egy kisebb műtéten, előre és hátulra hatalmas acél ütközőket szereltek fel, az utasteret teljesen leszigetelték és bukókerettel is ellátták. A Polar-t továbbá felszerelték napelemmel, négy fedélzeti kamerával, két darab GPS készülékkel és plusz kabinfűtéssel. A terepjáró összesen 9500 kilométert tud megtenni tele tankkal, ami a hét összesen 1200 literes üzemanyagtartálynak köszönhető.
A Guiness rekorder Toyota Tacoma Polar Expedition Truck pár nappal ezelőtt mindössze 16 millió Ft-nak megfelelő dollárét ket el eBay-en.
Minden, ami Antarktisz, Déli-sark:
- Bringával a Déli-sarkra
- Titánborítású katedrális az Északi-sarkkörön túl
- AT-AT lépegetők a Déli-sarkon
1 hozzászólás