Februárban kezdtek el szállingózni a hírek a Philips Cinema 21:9-es ultra szélesvásznú TV-jéről, majd körülbelül egy hónap múlva elhintettek pár technikai adattot, méretet és árcetlit is kapott. Pár napja pedig elkészült a kampány harmadik gyilkosbohócos támadása, ami annyira durván jól sikerült, hogy pár nap alatt viral cunamiként gyűrte maga alá a fél internetet.
A Philips gondolt egy merészet és így a válság közepén a Cinema 21:9 teljes marketingbüdzséjét TV szpotok és print hirdetések helyett beletolta egy viral film és egy website produkciójába. Szerintem bevállalós, de mindenképpen jó befektetés volt!
Amikor először végignéztem legalább annyira leesett az állam, mint amikor megjelent Vincent Laforet a Canon 5D Mark II-vel forgatott HD videója. A forgatókönyv szerint egy akciódús jelenetben rendőrök próbálnak kifüstölni bohócálarcos bankrablókat egy kórházból, ahol azok a betegeket ejtettek túszul. Az egész koncepció érdekessége, lényege, hogy a 2:20 perces videó igazából a tűzharc egyetlen kifagyasztott pillanatát mutatja be és járja körbe, aminek a végén még egy kis fordulat is vár. Mindez rendkívül aprólékosan és profin kidolgozva.
Ha a filmet (ami a tovább után is megtalálható egyébként) a kampány microsite-ján nézzük, akkor azt három interaktív hotspotnál megállíthatjuk, ahol mindig betekintést nyerhetünk egy picit a kulisszatitkokba a rendező tolmácsolásában. Megtudhatjuk többek között, hogy miért is jó a 21:9-es formátum.
A kis szösszenetet a Stink Digital követte el. A produkció nem rövid stáblistájából pedig az ötlet szülőatyja Adam Berg rendező érdemli meg talán leginkább a kiemelést. Videó a tovább után, az interaktív verzió pedig mikrositeon: www.cinema.philips.com
30 hozzászólás