A Segway volt az első és mára leginkább elterjedt egyszemélyes jármű, melyet aztán számtalan próbálkozás követett a versenytársak részéről. Kezdve az elsősorban mozgássérültek számára kifejlesztett Chariot-tól, az összehajtogatható robogón át, a Yamaha 120km/h-val száguldó exoskeleton koncepciójáig. A Honda, mely egyre nagyobb fegyvertényeket könyvelhet el robotika terén, szintén beszállt a buliba. A Honda megoldása, ha lehet bármihez is hasonlítani, akkor leginkább a korábban bemutatott Toyota Winglet-hez áll legközelebb.
Egykerekűzni, egy monocilkin egyensúlyban maradni nem egyszerű feladat. Ennek ellenkezőjét igyekszik bebizonyítani a gyártó. A Honda U3-X leginkább egy nyolcasra, hitech babapiskótára hasonlít. Felső részéből mindkét oldalon egy horgászszékhez hasonlóan felhajtható a farpofákat kitámasztó nyereg bal illetve jobb fele, míg az alsó rész első ránézére a kereket rejti. Ez igaz is, azonban nem egy nagy kereket, hanem sok egymástól függetlenül mozgatható kis kereket tartalmaz. Ennek segítségével az apró járgány nem csak előre hátra, hanem jobb-balra, sőt mint egy futó átlósan is tud mozogni, gyakorlatilag a tér bármely irányába. A technológia a híressé vált ASIMO robot fejlesztésének hasznos mellékterméke.
Irányítása megegyezik a Segway és a Winglet elvével, azaz testsúlyáthelyezéssel történik. Felborulni nem lehet. A kis járgány kompenzál és amerre dőlünk arra indul meg. Kormányt tekergetni, gombokat nyomogatni szükségtelen.
Méretei: 315*160*650. Súlya: kevesebb mint 10 Kg. Egy aksitöltéssel 1 órát száguldozhatunk, bár sebessége nem ismert.
Nem csak koncepcióról, hanem kész prototípusról van szó, melyet a Honda a jövő hónapban megrendezésre kerülő Tokyo Motor Show-n már a nagyközönség elé kíván tárni.
Videó a tovább után!
20 hozzászólás