A repülő autó ötletén a szlovák tervezőmérnök Stefan Klein és csapata már 1990 óta dolgozik, és bár AeroMobil nevű prototípusuk még közel sem Jetsons vagy Vissza a jövőbe 2. volumenű, ám a jelenlegi 3-as számú modell egy tankolással már 700 km-t képes repülni a levegőben.
A felszálláshoz 130 km/h-ra kell felgyorsulnia és nem árt hozzá egy kisebb reptér vagy kifutópálya, viszont utána minimum 60 km/h sebességgel szelheti át az eget, végső esetben pedig akár 200 km/h csúcssebességre képes a hátuljára szerelt propellerrel megtámogatva.
A 6 méter hosszúságú, a szárnyakkal kifeszítve 8,2 méter, összehajtva pedig mindössze 1.6 méter szélességű AeroMobilba ketten férnek el, súlya utasok nélkül az ultrakönnyű acélcsővázas szerkezetének és szénszálas műanyag borításának köszönhetően mindössze 450 kg.
A szénszálas szárnyait a kabin mögé behajlítva normál kocsiként tankolható a töltőállomásokon, beparkolhat bárhova, és a közúton a hosszát leszámítva nagyjából egy átlagos járműként funkcionál, ami 7,5 litert fogyaszt 100 kilométerenként (a levegőben ennek dupláját), 102 lóerős Rotax 912 repülőgépmotorral meghajtva az úton 160 km/h-ra is felgyorsulhat, és így tele tankkal 500 km-t tud megtenni.
A bécsi Pioneers Festival keretében október 29-én hivatalosan is bemutatják a harmadik prototípust, ahol további befektetőket és partnereket találhatnak a repülő sportkocsi szériagyártásához.
nincs hozzászólás