A francia gyártó a megjelenésében végtelenségig kombinálható prémium kisautóval indul a Mini, az Alfa Mito és Fiat 500-as ellen, és ha átböngésszük a részleteket, minden adott az elgondolkodtatáshoz. A Citroën DS3-at a tavaly őszi frankfurti autószalonon mutatták be és most áprilistól már idehaza is megvásárolható.
Igaz, hogy a DS3, a C3-as padlólemezére épül, de itt nagyjából meg is áll a hasonlóság. A merész vonalvezetésű, hi-tech ragadozónak köze sincs a családi kisautóhoz. Érdekesség például a lebegő hatást keltő tetőkialakítás, a karosszéria övvonal dinamikus stílusát erősítő, cápauszonyra emlékeztető B-oszlop, illetve az orr-részt szegélyező, oldalsó LED fénysorok. A DS3 high-tech belsejét pedig a felsőbb kategóriákban is ritka minőségi anyaghasználat teszi kellemessé. Kopógos műanyagoknak nyoma sincs. A három részből álló, kúp alakú kijelzők , az alacsony vezetési pozíció és a kagylóülések pilótafülkére emlékeztetnek.
Az autó megjelenését pedig egy NFS-hez hasonló módon alakíthatjuk ki, akár online. A tető, a karosszéria, a visszapillantó és a felnik mind a személyre szabható külső elemek közé tartoznak. Ugyanezt végigjátszahtjuk természetesen a belső térben. A konfigurációs panelen random gombot nem találtunk, de talán jobb is…
…folytatás a tovább után…
Ha már autóverseny és játék: a DS3 website-ján találunk egy manapság igencsak hype AR (Augmented Reality) játékot, amit érdemes kipróbálni. Egy letölthető PDF-ben kinyomtatjuk a kormányt, majd webkamera előtt a kezünkben tartva irányíthatjuk az autót. Papír iPad.
Ami a motorválasztékot illeti kétféle dízel ( 110, ill. 90 lóerős HDi FAP) illetve háromféle benzines (THP 150, VTi 120 és VTi 95) motor közül választhatunk. Ezek közül a 150-es (ami valójában 156LE) benzines 7 mp körül gyorsítja az 1165 kg-os kisautót 100-ra és ha akarjuk meg sem áll 214 km/h-ig. A 240 Nm-es már alacsony 1400-as fordulatszámtól elérhető.
Akinek ez nem lenne elég rámozdulhat az 1000 darabos limitált szériában érkező (még nincs kereskedelmi forgalomban) 200 lóerős króm és izzó narancsban pompázó DS3 Racing-re.
Kipróbálni ugyan még nem volt lehetőségünk a Citroën DS3-at, de a cápás megjelenés, hi-tech belső, dinamikus motorok, pseudo-McPherson felfüggesztés és sportosra hangolt futómű minden bizonnyal a vezetési élmény terén sem fognak csalódást okozni, de erről majd egy tesztkör után hitelesebben tudunk nyilatkozni.
Ami a biztonságot illeti széria az ESP, ABS, elektronikus fékerő elosztó (REF), vészfékrásegítő (AFU) valamint a 6 db légzsák is. Igaz kisautóról van szó, de hátra nem csak a bevásárlószatyor fér el, hanem akár 3-an is beülhetnek. A hifiben érdekes, hogy a műszerfal közepére is került egy harmadik középső hangszóró, illetve a csomagtartóban már alapból dorombol egy mélynyomó, nem nekünk kell utólag beapplikálni. Árcetli: 4 — 5,4 millió Ft között (ami egy hasonló, azaz pont ezekkel a BMW motorokkal szerelt Mini ára alatt van erősen.)
13 hozzászólás