Lehet, hogy rossz szokás, szükségtelen magamutogatás, a social media nemkívánatos mellékterméke, de tegye fel a kezét, aki még soha nem fotózott le, esetleg osztott meg FB-on, Foursquare-en / Swarm-on vagy leginkább Instagramon egy gusztusosan feltálalt kaját. Másrészt a látens dicsekvésen felül hasznos mind a fogyasztók, mind az étterem számára. Nekünk fogyasztóknak jó inspiráció, hogy hol együnk, mit főzzünk legközelebb, egy megbízható ismerős általi ajánlás, jó tapasztalat erősebb bármilyen reklámnál, így az étteremnek is hasznos, ha megosztják az ott készült ételek fotóit. Persze egy szép étel is lehet ehetetlenül rossz, de azért ritkább, mint fordítottja. Szóval az egyre népszerűbb kajafotó megosztás (#mutimiteszel) nem feltétlenül elítélendő, de biztos sokan vannak, akiknek már elege van belőle.
Az izraeli Catit étterem és a Carmel borászat közös projektje a Foodography éppen az ételfotózási kényszerre alapozza koncepcióját. A gyönyörűen megkomponált ételek olyan különleges tányérokban érkeznek, amelyekben még jobban mutatnak és okostelefon tartóval is rendelkeznek a tökéletes, bemozdulásmentes ételfotók érdekében.
A „Limbo” elnevezésű tányér hátsó karimája magasan a végtelenbe fut, ezzel egy íves hátteret szolgáltat az ételkompozíciónak. A telefontartó alap.
A „The 360” fantázianevű tányér egyik lényeges eleme szintén a megfelelő távolságra elhelyezett mobiltartó, míg különlegessége, hogy ahogy neve is mutatja, 360 fokban körbeforgatható, azaz bármilyen szögből könnyedén lefotózhatjuk a karajt, vagy egy rövid pár másodperces videó formájában is bemutathatjuk a desszertet.
A tökéletes megvilágítás, szép szórt fény érdekében Softboxot is rendelhetünk a fogásokhoz.
Egy háromfogásos menü ára 28.000 Ft, egy négyfogásos 31.500 Ft, míg az ötfogásos degusztációs menüért 37.000 Ft-nyi sékelt kell kicsengetnünk. A 42.000 Ft értékű Foodography élmény pedig a vacsora közben egy profi fotós által vezetett gyorstalpaló ételfotós workshop árát is tartalmazza.
Egyre több turisták által látogatott helyen tiltják be a fotózást, számos múzeumban a selfie készítése is tilos. Egy-egy elegánsabb étteremben sem nézik jó szemmel, ha mobilos kajafotózással hipszterkedünk, de ha betiltani úgy sem tudják, akkor a trendet meglovagolva fordítsák a saját hasznukra, ahogy a Catit is tette. Mi a boltban szintén régóta bátorítjuk a fotómegosztás, legyen az FB vagy Instagram (#pazarcuccok).
A dicsőség és az ötlet a Saatchi & Saatchi ügynökséget illeti, a bátorság pedig ügyfelet amiért bevállalta.
A Food-o-graphy koncepció híre pár nap szinte ingyen eljutott Izrael lakosságának 20%-ához, ami amúgy nagyjából egy 400-500 ezer dolláros reklámkampánnyal lett volna csak elérhető. Az étterem és a borászat forgalma is látványosan megnövekedett.
Kapcsolódó posztok
- A profi fotós 100 parancsolata
- Burger porn, azaz mitől lesz a duplasajtost kívánatos?
- Nyakbaakasztható Instagram kamera hipstereknek
- Formalinban úszó tehénnel sokkolja a vegákat egy londoni étterem
- Fotózni szabad, sőt érdemes!
- At.mosphere – luxusétterem a 122.-en
- Samsung NX Mini: selfie tükör nélkül
- 2014 legpazarabb, leglájkoltabb posztjai TOP50
- Hunger King: pénzt osztanak az Opera mellett ma nyitó fake gyorsétteremben
nincs hozzászólás