Visszapillantó tükörrel felszerelt bukósisakot mutatott be tavaly a Reevu. A beépített tükörrendszeren keresztül hátrafelé is láthat a motoros. A forradalmi bukósisak 7 éves kutatómunka eredménye, 2006 tavaszán kerül a motorosboltok polcaira Angliában.
Hátrafelé pillantani vezetés közben még autóban sem egyszerű dolog, nemhogy kétkerekűn száguldozva. Ha éppen nem remeg be a visszapillantónk, még mindig marad holttér, ahonnan hirtelen felbukkanhat egy agresszívan előző autós. A tükörrel egyébként is sok a probléma. Ki ne járt volna már úgy, hogy a motorozás közbeni állításkor kilazult visszapillantóját a menetszél lobogtatja?
Mindezen problémák kiküszöbölésére fejlesztette ki az angliai Reevu cég a beépített visszapillantó tükörrel felszerelt bukósisakot. A hátrafele tekintő tükör speciális optikai rendszerrel vetíti a képet a motoros sisakjának homlokrészére, ahova felpillantva azonnal láthatja a viselője a mögöttes forgalmat. tovább
A visszapillantós bukó elődje egy bicikliversenyekre gyártott bringás sisak volt, amelyet a Reevu 2003-ban mutatott be. A 20 ezer forintnak megfelelő árú sisak nagy sikert aratott, nemcsak a biciklisek, hanem a gördeszkások és a görkorisok körében is.
A motoros változatot tavaly mutatták be Münchenben, és azonnal nagy sikert aratott. A tervek szerint tavasszal Angliában kereskedelmi forgalomban is kapható lesz a speciális bukósisak. A tervezők szerint az új bukó olyan minőségű lesz, mint a csúcskategóriás versenytársak sisakjai, és mivel a belső tükörrendszer polikarbonátból készül, ezért könnyebb, mintha üvegből lenne, és ellenáll az ütéseknek is, tehát törés esetén nem szabdalja szanaszét a sisakot viselő motoros fejét.
Az RV-MSX1 sisakot egy olaszországi, bukósisakgyártásra specializált üzemben kézzel szerelik össze, és az összes hagyományos méretben kapható lesz. A héjszerkezet alatt található periszkóprendszer a plexi mögött és a sisak tarkóján elhelyezett tükrök között teremt kapcsolatot, így lényegében megszünteti a holtteret.
Az előzetes információk szerint a bukó ára megközelítőleg 100 000,- Ft-nak megfelelő font lesz. Azt nem tudni, Magyarországon mikor és milyen áron kerül forgalomba.
Forrás: Totalbike.hu
6 hozzászólás