1959 nem az Aston Martin éveként indult, hiszen a DBR1-es idő előtt feladta a 12 órás sebringi versenyt, a Targa Florio-n pedig nem is indultak, aztán fordult a kocka: a csapat megnyerte a Nürburgringen az 1000 km-es futamot, majd legnagyobb fegyvertényként az 1959-es Le Mans 24 órás versenyt is.
Az 1959-ben győzelmet aratott Aston Martin DBR1-es, az akkori pilóták Carroll Shelby és Roy Salvadori, valamint a szintén elhunyt főmérnök Ted Cutting emlékére tiszteletkört futott az idei Le Manson.
Az évforduló alkalmából az Aston Martin egy igazán meglepő dolgot pattintott össze: elkészítették az 1959-es Aston Martin DBR1/2 versenyautó 1:1 életnagyságú modelljét. Az igazi különlegesség azonban az, hogy az eredetivel megegyező kézzel készült alkatrészek egy Kinder tojásban található meglepetés autóhoz hasonlóan egy olyan vázba, keretbe vannak foglalva, amelyekből régen a játékautók összerakása előtt ki kellett pattintani az egyes elemeket.
A kirakható Aston Martin életnagyságú darabjai síkban kiterítve egy hatalmas 6,35 x 3,3m méretű összetartó keretre fértek csak fel. Ott figyel a teljes karosszéria, a gyönyörűen, szintén kézzel kárpitozott ülések bőr fejtámlával, a 4 db 16-os kerék Dunlop versenyabroncsokkal, a 15-ös Mota Lita kormánykerék, a dizájnos hűtőrács, az alu váltógomb, a műszerfal, az akkori Le Mans díj replikája és egy a legendás pilóták aláírásával díszített sapka.
Az egyes elemek mind meg vannak számozva, ha esetleg leendő tulajdonosa valóban össze szeretné rakni, de sokkal valószínűbb, hogy a garázs egyik falát fogja díszíteni, ahol valóban patentül nézne ki. Az Aston Martin modellből egyetlen darab készült, melyet a Goodwood Revival hétvégén egy aukció keretében próbálnak majd eladni. A kikiáltási ár az Aston Martin életérzéshez és főleg egy működképes autóhoz képest majdnem, hogy alacsonynak mondható. A kikiáltási árat 8-10 millió forintnak megfelelő fontra lövik be.
Minden, ami Aston Martin:
Pingback: Lapraszerelt 1:1 Aston Martin modell 10M-ért | Lájk Magazin