Az megvan, hogy a Jetsons és a Flinstones is az 1960-as években készült? Közel 50 (!) évvel ezelőtt? Csak az egyik a kőkorszakba nyúlt vissza, míg a másik 2060-ban a Jetpackek korában forog. Lehet, hogy 2060-ban már tényleg többen repülnek JetPackkel munkába rakparton tolongó dugó felett, de a technológia már régóta adott, JetPack már most is van, csak lassan fejlődik. Jelenleg fél perc a max. amit a levegőben tölthetünk, ami kb. annyit jelent, hogy a felemelkedés izgalma után azonnal elkezdhetünk a leszállásra koncentrálni.
A legdurvább Jetpackek nem japánban vagy a távol-keleten készülnek, hanem a tequila és a kaktuszok hazájában Mexikóban. A mexikói TAM $ 250 000-ért (46M Ft) kínálja a rakéta övet, amiben a jogsihoz szükséges tréning és a karbantartási oktatás (műszaki vizsga) is benne van. A hidrogén peroxiddal teli tankolt öv 55-63 kg-ot nyom (ez a pilóta testsúlyától függ) és kerek 30 másodperc repkedési időt biztosít, ami valljuk be nem sok.
A jetpack bizniszre még kevesen mozdultak rá, így a mexikói TAM-nek csak jelenleg egyetlen versenytársa van, az amerikai Jetpack International személyében, akik a világ leghosszabban repülő jetpackjét árulják, ami az objektív paramétereket összehasonlítva akár igaz is lehet, hiszen versenytársánál 3 mp-cel tovább, összesen 33 mp-ig bír a levegőben maradni, és mindezt egy nagyon versenyképes $ 155 000 (28M) áron.
Fejlesztésben, de legalábbis PR szövegben az amerikai gyártó jár elől, hiszen ez év végére ígérik a T73-as modellt, ami az eddigi próbálkozások fényében szinte hihetetlen 19 perc cirkálási időt biztosít csupán $ 200 000-os (37M) tervezett áron. 130 km/h sebességgel ez 40-45 kilométeres hatótávolságot biztosít, így napi tankolással már alkalmas munkába járáshoz. A tehetősebb Télapók már lehet, hogy ez év decemberében a tavaly leamortizált rénszarvasok helyett ilyen T73-asokkal robbannak majd be a kéményen és osztják le az ajándékokat a kölköknek. Mi mindenesetre maradunk egyelőre a motoros siklóernyőnél, ami a repülést illeti.
9 hozzászólás