A Különvélemény utópisztikusnak tűnő elképzelése, a marketingesek és ügynökségek kánaánja, az adatvédelmi biztos rémálma, amikor John Anderton-t az óriásplakátba integrált íriszdetektor személy szerint beazonosítja és név szerint szólítja, majd teljesen személyre szabott hirdetéssekkel gyomrozza meg, ami elől menekülni sem tud, talán nincs is olyan messze.
A Samsung digitális kijelzői fokozatosan felválthatják a citylightokat, vagy egyéb reklám plakátokat, mivel a nézők kora és neme szerint változtatják a megjelenített hirdetéseket. A Nyugat-Európából vagy a tengerentúli repülőterekről már ismert megoldás egy kamera segítségével felvételt készít a „digitális hirdetőoszlop” előtt állókról, majd beazonosítja korukat, nemüket annak érdekében, hogy a többségnek tetsző hirdetést mutassa meg. A rendszer segítségével a reklámozók fontos statisztikai adatokhoz jutnak azzal kapcsolatban, hogy kik, mennyi ideig, hol, melyik hirdetésüket nézték leggyakrabban, vagy legritkábban — anélkül, hogy személyiségi jogokat sértő adatok kerülnének a birtokukba.
A Samsung PROM (PROactive Merchandising) olyan digitális tartalomszolgáltató rendszerekre optimalizált integrált tartalomkezelői fejlesztés (’digital signage’), mely valós idejű és a megfigyelt közönség demográfiai és egyéb jellemzőire szabva változtatja a kivetített reklámtartalmat. A kültérben és beltérben egyaránt használható Samsung PROM intelligens és interaktív kijelző automatikusan érzékeli és leköveti a képernyőt figyelők arcát egy Allio névre keresztelt nagyfelbontású WDR (nagy dinamikai változású) kamera segítségével. A Samsung PROM így képes az aktuális tartalmat éppen figyelőkről olyan statisztikai adatokat generálni és azonnal elemezni, mint például hányan, milyen korú és milyen nemű emberek, mennyi ideig, milyen tartalmat néznek egy időben.
A Smart Scheduling a reklám hatékonyságát hivatott növelni azáltal, hogy a reklámokat a megcélzott nézőkre optimalizált ütem és tartalom szerint jeleníti meg. Időtartam valamint tartalom alapján készít egy kimutatást arról, hogy hányan, kik — kor és nem szerint – és mit néztek a kivetítőn.
Meg lehet előre határozni és ütemezni azokat a tartalmakat, melyek például nőknek vagy férfiaknak szólnak, vagy általánosan mindenkinek. Ezen felül a nézőközönség méretére is rá lehet szabni a reklámokat attól függően, hogy egyszerre hányan nézik a képernyőt. A rendszer képes felmérni, hogy mely tartalmat látták a legkevesebben, illetve mely hirdetés futott legtöbbször a kivetítőn.
A Samsung PROM segítségével könnyedén mérhető a reklámhatékonyság, mivel nyomon tudja követni, hogy egy bizonyos hirdetést mennyien láttak. A statisztika végül egy – az Allio által begyűjtött valós idejű közönségadatokból generált – felhasználói vagy szerver szintű kimutatás lesz.
A testreszabott hirdetések reklámbevétel-növekedést eredményeznek (Smart scheduling), hiszen az üzenet testreszabásával és a célzott üzenettel pontosabb elérést biztosítunk, mint más, nagy meddőszórású aktivitásokkal. A statisztikai adatok segítségével a reklámhatékonyság mérése is pontosabb.
14 hozzászólás