Alonso ezzel a hitech kondigéppel edzi a nyakát: Technogym F1

By  | 

Kívülről csak az látszik, hogy ülnek az autóban, tekergetik a kormányt, nyomják a gázt, a féket, a kormányon lévő váltót pedig csak az ujjukkal pöckölgetik. Egyszerűnek tűnik, mégis a Formula 1 a fizikailag egyik legmegterhelőbb sport, amire készülni kell rendesen.

Alonso-2011

Egy pilóta átlagos pulzusa meghaladja a percenkénti 180-at (időmérőn eléri a 230-at!), egy verseny alatt 3-4 kg-ot veszítenek testsúlyukból (izzadság formájában), 85 kg erővel kell a fékbe taposni egy verseny során akár ezerszer, de a legdurvább kihívást mégis csak az autóra és a testre hatók jelentik. Egyenes gyorsuláskor kb. 1g, fékezéskor átlagosan 2,5g, ami kezdeti fázisban a 4-5g-t is elérheti (egy utcai, szériaautó max. 0,5-0,7g-vel képes lassulni). Legdurvább persze az oldalgyorsulás. pl. a silverstone-i pálya Maggotts-Becketts-Chapel kanyarkombinációban 3,5-5g oldalirányú gyorsulás lép fel egyszer jobbra, utána balra. Sportorvosok szerint egy átlagember ezt kb. 3 körön keresztül bírná, ha bírná.

facebook-alonso

A test masszívan be van kötözve a testet szorosan körbeölelő ülésbe, így a terhelés leginkább a kormányt markoló alkarizmokra és a nyakra hat. Az emberi fej kb. 5 kg, egy hitech bukósisak pedig 1-1,5kg, ez nyakon figyelő 6+ kg-os gombócot 4g terhelésnél 24 kg-nak megfelelő erő próbálja lecsavarni, ennek kell különböző intenzitással, de bő 1,5 órán keresztül folyamatosan ellentartani.

technogym-F1

A speciális megterhelés speciális felkészülést igényel. Fernando Alonso és Felipe Massa idén már a TechnoGym direkt a pilóták számára kifejlesztett Technogym F1-es kondigépével gyúrhatták a két kiemelt fontossággal bíró izomcsoportot az alkart és a nyakat.  A Technogym F1-es gép stílszerűen Ferrari-pirosban pompázik és sokkal inkább hasonlít egy hitech szimulátorra, mintsem egy edzőtermi gépre.

Centrifugal_Neck-machine1

Az F1-es kondigép a lehető legrealisztikusabban próbálja leképezni a verseny során keletkező behatásokat, mind a vibrációk, mind a G-erők tekintetében. A pilóta bukósisakjára elasztikus kábelek akaszthatóak, amelyek a megadott program szerint négy különböző irányba próbálják elhúzni a fejet, a pilótának pedig nincs más dolga, mint a pályán, próbálja egyenesben tartani a tekintetét.

Wheel_Neck-machine2

Az alkar a kormányon keresztül 2,5kg-os lépésekben 25 kg-ig terhelhető és a súlyok mellett az pályán tapasztalható állandó, intenzív rázkódást, vibrációt is szimulálja.

ferrari-alonso

Alonso a Bahreini GP-re lehet, hogy edzett nyakkal és csúcsformában lévő alkarokkal érkezett, de az ismételten nyitott állapotban ragadó hátsó szárny technikai KO-jával együtt csak a 8. helyre volt elég.

2 hozzászólás