Elterjedésében, használatban a Twitter ha nem is a Facebook sebességével hódít, de azért ott liheg a második vonalban erősen, különösen, ha a lerágott csont web kettőről beszélünk vagy a social media kerül szóba mindig ott a kékverebes logó. A kék logó melynek kevesen tudják a történetét. Nem egy ügynökség készítette brief alapján sok száz-tíz-ezer dollárért, hanem a Twitter egy Simon Oxley dizájner portfóliójából választotta ki és szerezte meg mindössze 7 (hét) dollárért.
A microblogging platformon rengetegen csiripelnek, zúdítják az SMS hosszúságú státuszüzeneketket, de még többen vannak, akik teljesen haszontalan dolognak tartják. Részben igazuk is van, hiszen a Twitteren képződő content jelentős része önmagában értelmetlen, jelentés nélküli, hacsak nem ismerjük a mögötte áll embert, céget, site-ot. Nos nekik mutat fricskát Ricardo Nascimento és Tiago Martins a Rambler néven futó cipővel, melynek talpában, sarkában egy lépésérzékelő szenzor található, mely a zsebünkben lapuló 3G mobilra küld jelet Bluetooth-on keresztül minden megtett lépés alkalmával, mely egy kis alkalmazás segítségével folyamatosan Twiterre posztlódik. …tap..tap……tap….tap…..
Nem rossz, ha az értelmetlenség demonstrálása volt a cél, de azért a v2.0-át valamivel hasznosabb irányba is elvihetnék majd. Például a Nike+ plusszal kombinálva (ami szintén a cipő sarkába lapuló érzékelő) lényegesen izgalmasabb infókat lehetne Twiterre pumpálni a reggeli futásról, célokról, sebességről, megtett kilométerekről.
A Rambler egy lépésszámlálót is helyettesíthetne és a lépésenkénti idegesítő, folyamatos tap-tap postok helyett elég lenne, ha a mozgásszegény életmóddal úgy venné fel a harcot, hogy minden ezredik lépés után nyom csak egy nagybetűs „TAP”-et a csirip csatornánkra, így hirdetve, hogy ma sem BKV-val mentünk munkába.
A projekt vagy eleve kudarcra volt ítélve, vagy csak a nagy hóban elakadtak, de már az ötetgazdáktól sem jönnek a tap-tap Tweetek a hivatalos csatornán…
Kapcsolódó cucc:
13 hozzászólás