Már nincs messze az az idő, amikor a kormánykerék mögött nem állandóan stresszelni kell, hanem alkalomadtán pihenni is lehet. A Volkswagen és a HAVEit svéd tervezőcég közös projektje a Temporary Auto Pilot (TAP) rendszer, ami ugyan még nem teljes automata irányítást tesz lehetővé, de egy csomó passzív biztonsági funkciót átvesz a vezetőtől, mint például az adaptív útvonal-vezérlés vagy a saját sávot megtartó segédkormányzás.
Ha lusták vagyunk erre külön figyelni, akkor beállíthatunk egy fix sebességet, vagy akár egy biztonságos követési távolságot is. Szerencsére – illetve egyeseknek sajnos – a sofőr bármikor átveheti az irányítást az autó fölött, és bármilyen korábbi biztonsági beállítást felülírhat. A vezérlőrendszer lassú sebesség mellett is működik (jelzőlámpás induláskor), de a 130 km/h-ás autópályás “száguldást” is jól kezeli. Elaludni még nem érdemes mellette, mert előfordulhat, hogy nem ott kötünk ki, ahol szerettünk volna, de azért jó tudni, hogy a TAP olyan technológiát használ, amit a mai kocsik többségében már alkalmazni lehetne: a radar, kamerák, ultrahangos szenzorok és lézerszkenner alkotta rendszer már csak rövid idő kérdése, mikor terjed el választható extraként.
6 hozzászólás