A frankfurti International Motor Show-n évről évre minden fontosabb szereplő képviselteti magát az autóiparból, idén a Ford gondolta úgy, hogy virít egy kétkerekes koncepciót a városi közlekedés megreformálására. Az elektromos meghajtású kétkerekűek forgalmazása nagy üzlet mostanában, csak tavaly 30 millió darabot adtak el az ilyen típusú járművekből, egyenként 500-3000 fontért (kb. 170.000 – 1 millió Ft).
Az E-Bike névre keresztelt elektromos kerékpár elsősorban abban egyedülálló, hogy Forma 1-es érzékelőkkel van felturbózva, pontosabban magnetostrikciós szenzorokkal, amik azt figyelik, hogy mikor kell rásegíteni a sebességre elektromosan (ekkor mágneses energiát alakítanak át mozgási energiává), a motor be és kikapcsolásával tehát tökéletesen szabályozni lehet a teljesítményt.
A bringa váza elég masszív, szénszálas és alumínium-ötvözetből készült, és 2 és fél kilónál nem is nyom többet. A többi alkatrész is világszínvonalú gyártóktól jön, a hatküllős kerekeket a Mavic Eclipse szállítja, speciális Continental Ultra Sport típusú gumikkal, a nyereg a Selle Italia érdeme, a 11 sebességes váltó Shimano típusú, a láncot pedig a Carbon Belt Drive System komponens képviseli a régi olajos-vasláncos megoldás helyett.
Maga az elektromos motor maximálisan 350 Wattos meghajtóerőt tesz hozzá a teljesítményhez az első keréken, kiegészülve a 340 Wattos lítium-ionos akkumulátorral, ami szépen megbújik a szénváz alatt, ennek megfelelően egy feltöltéssel akár 85 km-t is kipréselhetünk a bicajból, 25 km/órás sebességgel süvítve az utcákon. A kormányon egy kijelzőn követhetjük az akku-kapacitást, az átlagsebességet, megtett távot és az útvonalhoz igazodó üzemmódot (takarék, komfort, illetve sport üzemmód közül választhatunk).
Az E-Bike-hoz egy iPhone-os alkalmazást is kívánnak fejleszteni a jövőben, így a telefonon is követhető lesz mindenféle statisztika, és be lehet majd állítani az egyes rásegítő üzemmódokat, viszont érdekes módon a bemutatón ennek szemléltetésére egy Samsung Galaxy II-t használtak (bizonyára iPhone 5-tel szerették volna, de arról lecsúsztak), szóval nem ragaszkodnak egy platformhoz.
3 hozzászólás