[Dante] Sokéves fejlesztés után, de végre elkészült a híres-neves tuningbálvány, a Nissan Skyline utódja, melyet a japán cég már csak GT-R típusjelzéssel látott el, mivel a Skyline márkanévből egy önálló modellcsaládott fejlesztettek ki. Az autó követi elődei hagyományait, nyers, letisztult kinézet, megmaradtak a hátsó ikerlámpák, élesre húzott első fényszórók, belül pedig végtelen erős és csúcstechnika jellemzi a GT-R modellt.
A 3,8 literes V6-os turbóval lélegeztetett motor 480 lóerőt szabadít mind a négy kerékre egy hét fokozattal ellátott, kézzel is kapcsolható automata váltón keresztül, 3,8 másdoperces 0-100 km/h sprintet produkálva. Ezzel a teljesítménnyel képesek voltak a híres neves Nürburgring versenypályán lealázni a Porsche 997 Turbót, a német fenevad körideje a 20,8 km-es "zöld pokolban" 7 perc 40 másodperc volt, amit a japán sárkány 7 perc 38 másodpercre szorított le. De mindez még semmi, ugyanis már készül a V-spec verzió, mely 250 kg-mal könnyebb lesz, és 530 lóerővel fog büszkélkedni. Ára jelenleg 12 millió forintnak megfelelő japán valuta, de ha készül is belőle valaha baloldali kormánnyal szerelt verzió, és hozzánk is elér, alighanem 20 millió forint fölé is kúszhat az ára.
Aki pedig már megrendelte volna, de nem bír várni az érkezéséig, vagy nincs most fölös pénze rá, az sem bánkódjék, ugyanis a masina a hamarosan PS3 konzolon debütáló GT 5 játékban is kipróbálható lesz, igaz csak virtuálisan. Érdekesség, hogy a játék fejlesztői, azaz a Polyphony Digital csapat készítette az autó multifunkciós kijelzőjének szoftverét, melyen számos adat jeleníthető meg az autóról, mint pl. a pilótára ható nehézségi erő, kormányelfordulási szög stb.
Aki pedig netán ismeri és esetleg figyelemmel is követi a japán Super GT bajnokságot, akkor az ne lepődjön meg, ha a gyárilag támogatott csapatok jövőre már az új GT-R versenygépeket viszik a pályákra.
7 hozzászólás