[tRooogr] A gázturbinákat alapvetően nem közúti járművek meghajtására fejlesztették ki, azonban az MTT úgy gondolta érdemes pénzt áldozni a fejlesztésekre. Többféle gázturbinás járművet készítettek, ezek közül az egyik az Y2K. Ami ugyan nem egy mai darab, de mindenképpen megérdemli a pazar jelzőt, és megállja a helyét a mai szupersport gépek között.
A meghajtásról egy Rolls Royce Allison 250-es gázturbina gondoskodik, ami a maga 320 lóerejével és közel 600Nm-es nyomatékával észvesztő gyorsulással (0-320 kmh 15 mp) röpíti a 226kg-os motort a végsebességig, ami 400 km/h felett van. A turbina fordulatszáma elérheti az 54000-et percenként, és megjegyezném ugyanez a motor elhajt például egy 3,5 tonnás helikoptert is. A motor 2 sebességes automataváltóval rendelkezik, úgyhogy nincs más dolgunk, mint tépni a gázt, és remélni hogy 400-nál még meg tudjuk fogni a fékkart. Mivel közúton nem nagyon akad ellenfél, így nem igazán értem mit nézegethetünk a hátsó kerék fölé szerelt visszapillantókamerával. Talán csak a Mig vadászrepülőket, ugyanis többször versengtek, és mindig az Y2K került ki győztesként.
Azt hiszem a $185000-os (kb. 32 millió Ft) árcédula igazán csekélység egy olyan járműért, aminek a hangja annyira brutális, hogy akár egy egész várost rémületbe ejthetünk vele. A rendelésnél nem árt sietni, ugyanis évente 5 db készül belőle. Y2K vs. MIG-29 videó a tovább után.
Y2K video
Y2K vs. MIG-29
37 hozzászólás