Akinek már volt szerencséje próbálni a Kinectet az tudja, hogy ami a mozgásvezérelt játékélményt illeti jelenleg nincs nagyon párja. Így nem véletlen, hogy egyre több kutató-fejlesztő cég fordul a Kinect, mint lehetséges platform felé és csupán dobozos játékok, hanem ennél távolabbra mutató fejlesztések is napvilágot látnak.
A Dél-Kaliforniai Creative Technologies Intézet egy Flexible Action and Articulated Skeleton Toolkit (FAAST) névre keresztelt middleware-t fejlesztett a Kinecthez, melynek segítségével bármilyen már megjelent vagy a jövőben megjelenő sztenderd polcos/dobozos PC-s játék esetében a billentyűzetről, egérrel történő irányítás kiváltható különböző Kinecten keresztül érzékelt mozdulatsorokkal. A FAAST ráadásul nem üzleti célú felhasználás esetén ingyenesen letölthető az intézet weboldaláról.
Hogy minél inkább a figyelem középpontjába kerüljenek az egyik legnépszerűbb játékon a WOW-on demózzák, a jelenleg erősen béta fázisban lévő történetet, de már így is jól látszanak a lehetőségek (meg egyelőre a gyermekbetegségek is). Ahogy a demó videón (tovább után) is látszik a karakter mozgatása egyelőre nem a legszerencsésebb (pl. helyben futás vagy előre lépés helyett derékból előredőlésre kezd el futni harcosunk, ami hosszútávon nem biztos, hogy egészséges), de a cuccok begyűjtése és eszközkezelés már nem rossz. Természetesen ezt is gyakorolni kell, és egyelőre lényegesen lassabbnak tűnik, mintha klaviatúráról tolnánk, de ha összetettebb billentyűzetkombinációkat, akciókat, varázslatokat kiválthatunk egy mozdulatorral, akkor akár meg is fordulhat a dolog.
Persze a napi 6-8-20 órát fotelben süppedő 80+ szintű mágusok, vagy multiboxingban 46 fős hadsereget menedzselő megszállottak nem biztos, hogy ugyanennyi időt szeretnének ugrálással, helyben futással, hajlongással, nyújtózkodással tölteni, bár lehet, hogy előnyükre válna.
Videó a tovább után!
11 hozzászólás