A Highland Systems csapata elképesztő ütemben bővíti félelmetes harci jármű arzenálját. Legújabb fejlesztésük a Kronos, egy ördögráját formázó 10+1 üléses páncélozott tengeralattjáó. A szörny az 1200 lóerős hibrid meghajtásnak köszönhetően a víz felszínén 80 km/h, míg a víz alatt akár 50 km/h sebességre is képes.
Az ukránok által alapított, jelenleg az Egyesült Arab Emírségekben található Highland Systems egy elég titokzatos vállalat, amely saját magát csupán K+F és projektmenedzsment csoportként aposztrofálja, amely a harcászati szektor minden területéről folyamatosan csábítja el a mérnök szakembereket. Legutóbb, amikor hallattak magukról, akkor a Storm hibrid kétéltű MPV-jüket néztük meg, amely akkor még csak merész látványtervnek tűnt, de a csapat nem viccel és az IREX Abu Dhabi kiállításon bemutatta a prototípust is élőben.
A cég jármű portfóliójának többi tagja sem elhanyagolható. A Phantom MPV egy sci-fibe illő harckocsi, de a Buggy Hunter MK-200 terepjáró is bármelyik jövőben játszódó filmben megállná a helyét. Az elképesztő luxustrimarán pedig már meg is épült. A cég katalógusában találunk még szuperszonikus lopakodó drónokat, kis és közepes méretű pilóta nélküli földi robotokat, valamint egy programot a harckocsik és nehéz páncélozott járművek hibrid-elektromos hajtásláncokkal történő modernizálására.
A Kronos tengeralattjárót katonai, kereskedelmi célokra és mentési műveletekre tervezték. A 9 méter hosszú ördögrája súlya 10 tonna. A kapitányon kívül 10 utast tud szállítani. Szárnyai – mint egy valamirevaló Lambo ajtajai – felfelé hajthatók, ezzel lehetővé téve a közúti szállítást.
A hibrid hajtáslánc egy dízelgenerátort és egy 1200 lóerős, 2400 Nm-es elektromos motort kapcsol össze. A fedélzeten elegendő akkumulátort cipel 36 órás tisztán elektromos üzemű küldetéshez, de a dízelgenerátorral további 18 órát utazhatunk, így a teljes üzemidő elérheti a az 54 órát is. Van adaptív világítás, automata létfenntartó rendszer és légkondicionáló – és a tervrajzok szerint torpedóknak is van hely. 100 méteres munkamélységig, illetve 250 méteres maximális mélységig képes merülni, ami elég tisztességesnek mondható. Az oxigénellátás körülbelül 36 órára elegendő.
A látványtervek ne tévesszenek meg senkit, a hajótestet már elkezdték építeni Dubaiban.
nincs hozzászólás