A levegővel felpumpált kerekek napja leáldozóban van, a Bridgestone ugyanis olyan koncepciót mutatott be a 2011 Tokyo Motor Show-n, amivel lehetővé válik a jövőben a légmentes gumikerekek szélesebb körű használata.
A bemutatott modellnél a kerekek gumiborítása edzett és rugalmas kialakítású, a belsejükben úgynevezett termoplasztik, vagyis hőre lágyuló szerkezet bújik meg. Ez látványosan újfajta megközelítés a gumikerekeknél, a keresztmetszetnél is jól látszik, hogy egymás mellett párhuzamosan futó elhajlított rétegek futnak benne, amelynek köszönhetően a horizontálisan ható nyomás a minimálisra csökken, így hasonlóan viselkedik az úton, mint az eddig megszokott abroncsok, csak itt nem kell különösebben durrdefekttől tartanunk.
Még bőven lesz mit fejleszteni a teherbíráson, ugyanis jelenleg kerekenként 150 kilós terhelésnél nem nagyon bír többet, ezt a mai autók még jócskán túllépik, pláne több utassal megpakolva, egy könnyebb súlyú motorkerékpárhoz vagy egy golfkocsihoz viszont már pont megfelelő lenne. Környezetvédelem szempontjából is jobban megéri majd, ugyanis könnyen újrafelhasználható anyagokkal dolgoznak a fejlesztők, arról nem is beszélve, hogy a pótkerekeket és a kerékcserével járó idegőrlő szerelgetéseket el is felethetjük.
A tovább mögött látható egy bemutató videó a Bridgestone jövőbeli reménységéről.
Pingback: Légmentes abroncsok a Bridgestone-tól | Lájk Magazin