Szombat délben kinéztünk az Első nemzetközi custombike show, amerikai autó kiállítás-ra. Amerikai autóval ingyen parkolás a csarnok mellett, illetve 2500 Ft/fő helyett 2000 Ft / 2 fő áron lehetett (volna) bejutni. Forddal érkeztem. Úgy gondoltam, hogy egy Ford-nál amerikaibb autó nem nagyon létezik, de a szervezők ezt másképpen gondolták és visszafordítottak a kapuból, de szerencsére érkezett Mr.Battery kolléga PT Cruiserével. Így már ellenállás nélkül begördülhettünk a terepre. Tovább ->
Amikor beértünk már hallottuk, hogy most következik a Zastava alázás és a porondmester már gerjesztette a tömeget. Mentünk a hangok irányába. Hosszas rákészülés után 2-3 lowrider tartott bemutatót. Volt pár jó pillanat, de egyébként rettenetesen vontatott, koreográfiamentes volt az egész show. Kár érte. Low-for-show. Kímélték az autókat. Egy darabig. Aztán csörrent az összetartó lánc és pattant a verda. Így kell ezt.
A bal oldali versenyző teljesen értelmetlen öncélú moddiggal próbálkozott. A pickup (?) hátsó része volt pattintható, himbálható. Indokolatlan. Szerencsére azért az első két kereket is meg lehetett izmozni. Aztán több, mint fél óra előjáték után megnyílt a tömeg érkezett a Zastavára kiéhezett szörny.
Persze a Bigfoot beérkezése még nem jelentette egyértelműen az atrakció kezdetét. Cserébe a show talán legtlátványosabb része következett. A citromsárga lowriderbe 3-4 önkét vállalkozón végeztek vesekő átrendezést. Az autó megtömve emberekkel. Gyors biztonségtechnikai oktatás: hogyan kell a tető felé két kézzel erőből kitámasztani, hogy ne legyen csigolyatörés vagy nyelvelharapás. Majd a csávó a kivezetett joystickkel a korábbi bejáratós mutatványok után végre erőből megküldte a beugró vendégeket és több 20-ast rázott ki a zsebükből, mint Fekete Laci a fülkés telefonból.
Balra a monster farkaszemet néz áldozatával egy Ladával. Kékszakállnak pedig nem tetszett az eredeti beállítás, így elkezdték áttologatni az autókat. Később megbánták, megjárták, de nagyon.
Kisgyerek, kutya, meztelen nő, mindig hálás fotótéma. Most kisgyerek volt és nagy kerék.
Sokszor 10 perces ráhangolás után végre kap egy kövér gázt a 7300 cm3-es motor. Zastaván megpattan, Lada bezúz. De úgy néz ki az orosz vas ellenáll. 8 perc durva gáz után sem adja magát. Kínos próbálkozások, de látszik, hogy baj van, az átrendezésnek köszönhetően a két keleti csoda befogta a jobb hátsó dömperkereket és a tengely is beakadt.
Totális kudarc. Nézőtérről elégedetlenséggel vegyülő káröröm. A Bigfoot végleg bekaparta magát. Egyik kerekével a kavicsba, másikkal a a Ladába. A tulajdonos (?) azért ellenőrzi, hogy megvannak-e a golyói.
Pár másodperc mire végleg nyilvánvaló, hogy a Bigfootnak esélye sincsen a Lada ellen. Beindul a katasztrófaturizmus. Az egész lelátó leözönlik az arénába. Közben mi meg találunk egy "baleset!" feliratú táblát arccal egy falnak támasztva. Gondoljuk baleset van, jó lenne kitenni. Amikor az 57-es bicepszű, felgyűrt tarkójú security nem figyel, Mr. Battery kolléga rámozdul a táblára és mintha csak egy elakadásjelző 3szög lenne, játszi könnyedséggel felállítja a placcon. 1 perccel később több fotó készül róla, mint a Bigfootról. Hálásabb fotótémának bizonyul, mint előbb a kisgyerek.
A beragadás. Balra a Bigfoot hágja a Ladát. Összeragadtak, mint a kutyák. Jobbra Kékszakáll kézrátéttel gyógyít. Sikertelenül.
Ja, ő Kékszakáll. Igazi szakember.
Amerikai autóshow, szóval a porondmester gyorsan szólít egy Hummeres versenyzőt, hogy csörlővel rángassa már le a bajbajutott kollégát a Lada tetejéről. Érkezik is az önkéntvállalkozó. Ráadásul nem is az újgazdag H2-vel vagy H3-mal, hanem az eredeti katonai (vagy ez a H1?) verzióval. Szóval egy masszív darabbal. Csörlő beakaszt. Joystickkal megtol. Bigfoot nem mozdul, Hummie kerekei előtt viszont gyűrődik a talaj. Így sem sikerül. De végül a beragadásnak nagyobb közönségsikere lett, mintha elsőre legyalulta volna a Zastavát, bár valljuk be kicsit ciki.
Beégett a kinti performansz, így irány a kajálda, aztán a csarnokbeli kiállítás. Rögtön egy monster Hot Roddal találkozunk. A porondmester épp a tulajt interjúvolja. Kiderül, hogy hajó motor van benne, több, mint 1000 lóerő és 8,5 mp alatt gyűri le a negyedmérföldes távot. Hátsó kereke nem virsli és bestiális Challanger kilővő hangja van.
Nagyon MadMaxes. Rat Rod, az országúti patkány. A fényezésére mindenestre nem kell annyira vigyázni.
Dodge Charger a nyers erő. 22-es teherautó kerekekkel. Könyörtelen.
Ha minden igaz ez egy 1969-es Chevrolet Nova. 7400-as V8-as motorral. A tulajdonos tartott egy kis erődemonstrációt. Akkora hangja van, mint egy Boeing-nek. Főleg így zárt térben. 1 perc álló helyzetben történő túráztatás eredménye a kiégett padlószőnyeg a szervezők örömére.
T.J. Hooker is megirigyelné. Lebilincselő.
Úszógumiból erős volt a felhozatal, hamár a gumiknál tartunk.
A 60+ amerikai autómonster megtekintése után irány a motor csarnok. Nekiálltunk megkeresni a legdurvább hátsó kerékkel rendelkező földi rakétát. Holtversenyben két első helyezettet találtunk 360 per 30-as R18-as kerekekkel. Úthenger vazzzzeg.
A másik nyertes. Szintén 360/30 R18. Lehengerlő.
A fapados üléstől csak 2 cm-re pörög a gumihenger ezerrel. Rossz lenne oda becsípni valamit vagy fél segget ledarálni. A jobb oldai járgányból sem túl sokat látni ki. Érdekes testszerkezet kell a megüléséhez.
Szép, masszív. kegyetlen, cápa, de nagggyon kényelmetlen. Rosszabb, mint a számítógép előtt görnyedni.
Na nézzük csak a kifestőkönyvet és válasszunk egy szép halálfejet a gyűjteményvől. Ez a szarvas diablós pont jó lesz. Fújjuk fel gyorsan a tankra.
Ez a bringa nagyon PENGE, hátmég a hozzávaló madmexes sisakok.
Sok watton pumpálódódott a zene, hát még az ezüst mini barbie bringa az utánfutón. Indokolatlan Pimp. Ennyi.
17 hozzászólás