A McLaren MP4-12C talán egy kevésbé ismert, de mégis egy igazán izgalmas szupersportautó, mely árban (kb. 45 millió Ft) és teljesítményben 600 Nm @ 600 lóerő valahol a Ferrari 458 Italia és a Lamborghini Gallardo kategóriájában versenyez. Persze egy ilyen elérhetetlennek tűnő autó is eltörpül (mind méretben, mind árban) egy luxusyacht mellett. Olyannyira, hogy az Ultraluxum CXL 160 néven futó luxus trimaránhoz konkrétan egy McLaren jár ajándékba, a hatalmas vitorlást pedig már ezt szem előtt tartva tervezték, így a hajó farában egy diszkréten megbúvó garázs is helyet kapott.
A francia Jean-François Ruchonnet, az Ultraluxum társalapítója mert nagyot álmodni: mindig is egy Monte Carlo-i villára vágyott és egy olyan vitorlásra, mellyel kevesebb, mint 1 hét alatt át lehet jutni a rokonokhoz New Yorkba, több tonna üzemanyag elégetése nélkül, de ugyanolyan luxuskörülmények között, mintha egy motoros megayachttal hasítana a hullámok között. Sőt az álmában még az is szerepelt, hogy New Yorkba érve kihajt a vitorlásról, a városba, mintha csak egy komppal érkezett volna a tó túlpartjáról. Felébredve sem ért a bilibe a keze, hanem a megfelelő szakembereket, segítségeket maga köré gyűjtve nekilátott az álomhajó megtervezésének.
Ha már ekkora fába vágták a fejszéjüket, gondolták, döntsenek egy rekordot is és tervezzék meg rögtön a világ legnagyobb trimaránját. Az Ultraluxum CXL 160 nevében a CXL, a Carbon Xtra Light, azaz ultrakönnyű szénszálas szerkezetre utal, míg a 160-as a hajók esetében lábban kifejezett hossz. Ez 48 méteres hosszt jelent, melyhez 60 méteres magasság társul. A hajónak a sebesség, komfort, stabilitás és manőverezhetőség feltételeinek megfelelve még egy érdekessége van: a kikötőbe érve a trimarán szélessége 2 perc alatt 23 méterről 11 méterre szűkíthető, a két oldalsó hajtótest behúzásával.
Egy közel 50 méteres hajó esetében nehezen értelmezhető a tervezők által hangoztaott „harmóniában a természettel” jelző, azonban a projekt megálmodója ígéri, hogy mindent megtesznek a fenntarthatóság érdekében és a segédmotor is egy lithium-ionos hybrid lesz. Mondjuk már az nagy szó, hogy a jövőbeni tulajdonos nem lóerőkben, hanem szélben és vitorlaméretben gondolkozik.
Ami a fedélzetet és a hajóbelsőt illeti, az leginkább egy villához hasonlítható: master kabin a tulajdonos számára, négy vendégszoba, három kabin a legénységnek, tágas étkező és nappali, konyha, fürdő és egyéb mellékhelyiségek, hatalmas dekk a kötelező jakuzzival. Természetesen az egész hajót behálózó integrált audió rendszer és a műholdas internet sem hiányozhat.
Ja és a McLarenrről majdnem megfeledkeztünk… Nem csak az sportkocsit adják, hanem a McLaren Group szénszálas hajótörzs tervezésében is nagy szerepet kap. A garázs a hajó farában kap helyet és az edzett üveg garázsajtó lezáródása után, akárcsak egy autószalon kirakatában utazás közben és a kikötőkben is látható marad a 600 lóerős luxusautó.
A leírtak és a 45 milliós szóróajándék alapján gondolom az kitalálható volt, hogy forintban számolva milliárdos játékszerről van szó. Az Ultraluxum CXL 160 árcetlijén 42 millió euró, azaz 11,8 milliárd Ft fog szerepelni. Ha a válság miatt jelenleg nincs ennyi a számlánkon, de várni tudunk még, akkor hamarosan jöhetnek a kisebb modellek – nyugtat a gyártó. A CXL 160-as az idei monacói yacht show-ra biztosan nem készül el, legfeljebb egy méretarányos modell és a katalógus, de valószínűleg már előrendelhető lesz.
További 30 fotó Facebookon: Ultraluxum CLX 160 galéria
Korábbi luxusyachtos posztok:
- A hatalmas hajó csak napenergiát használt a Föld megkerüléséhez
- Luxusyacht nyolc keréken
- Aerojacht 110 – Luxus vízen és levegőben
- Anti-paparazzi rendszer Roman Abramovich 200 milliárdos gigayachtján
- Jónás meg a design cet
- Jachtstabilizátorral a tengeri róka ellen
- Roberto Cavalli óriáspadlizsánja – Celeb spotting
- WallyPower 118 – a luxus torpedó
1 hozzászólás