A nagy autógyártók előszeretettel lépnek ki saját négy keréken gördülő játszóterükről a mindennapi használati tárgyak világába. Teszik mindezt egyrészt talán azért, hogy az egyedi lifestyle kiegészítők segítségével a jelenlegi vagy leendő tulajdonosok, álmodozók autóvezetésen kívüli hétköznapjaiba is belopózhassanak, ezzel is erősítve a márkajelenlétet. Másrészt az autógyártás során rengeteg design koncepció megy végül a kukába és az emiatt frusztrált formatervezők legalább más területeken kiélhetik kreativitásukat. A menedzsment elkaszálta a legújabb kipufogótervemet? Nem baj, luxusvízipipának attól még jó lehet!
Az egyik legerősebb, nem autóközpontú, formatervező műhelyt kétségtelenül a Porsche Design képviseli, így talán nem meglepő, hogy órák, napszemüvegek, mobiltelefonok mellett már ők is készítettek vízipipát, igaz az megoldásuk mindössze $1.950-ba került.
A világ egyik legdrágább autójából a Bugatti Veyronból évente mindössze 30-50 darabot értékesítenek világszerte, aminek egy jelentős része a Közel-Keletre megy, így teljes mértékben indokolható, hogy borhűtő vagy luxusdugóhúzó helyett elsőként vízipipát tervezett az autógyártó.
A formatervezésért és projektmenedzsmentért a Bugatti mérnökei feleltek, azonban a kivitelezést a vízipipa-készítésben sokkal jártásabb svéd Desvall cég szakemberei bízták. A 80 cm magas hitech sisa váza titánból és szénszálötvözetből készül, kézzel, miközben svéd órabérek ketyegnek. Az anyaghasználaton kívül érdekessége még az egyedi pivot technológia: a szár csatlakozója a sisa tengelye mentén 360 fokban körbeforgatható, így egy nagyobb társaság esetén sem kell arra figyelni, hogy kinek, hogyan adjuk tovább, garantáltan nem lesz fennakadás.
A luxus-sisa árcetlijét a Bugatti Veyron célközönségére szabták: kerek $100.000, azaz mintegy 22 millió Ft-ért szívhatjuk a füstöt. Ez elég lenne 50 évnyi dohánykészletre (és egy 25.000 Ft-os vízipipára) vagy egy komolyabb autóra. Összesen csak 150 darab készül majd belőle, de valószínűleg ezt a mennyiséget sem lesz egyszerű maradéktalanul értékesíteni.
Ha már vízipipa, füst, luxusautó és kipufogó, akkor érdekességként muszáj megemlítenünk, hogy a Bugatti Veyron nem csak a legdrágább, de a legkörnyezetszennyezőbb szériaautó is egyben, a maga masszív 600-1000 g/km CO2 (autópályán, illetve városban) kibocsátásával, miközben más gyártók azon küzdenek, hogyan vigyék ezt az értéket 100-120 g/km alá.
nincs hozzászólás