Az olasz Moto Parilla-t a második világháborút követően 1946-ban alapította Giovanni Parilla. Egy ideig akkora siker volt, mint a Ducati, de a 67-ben végül le kellett húzniuk a redőnyt. Az örökösök go-kart motorokat gyártottak több-kevesebb sikerrel, a jelenlegi jogtulajdonos pedig elektromos bringák fejlesztésébe kezdett.
A frissen bemutatott Moto Parilla Carbon nevéhez méltóan szénszálas vázat kapott, de leginkább a hatalmas fatbike abroncsok különböztetik meg versenytársaitól. A fatbike-ok egyre népszerűbbek, persze leginkább downhillezésre élvezet őket használni (de 3 kerékkel az Antarktiszra is eljuthatunk), országúton, városban, ne adj isten lejtőn felfelé tekerni nem egy leányálom a 26”-os 120 mm széles 1,2 kg-os abroncsokkal. De itt jön be az elektromos hajtás, ami alapvetően elveszi vagy legalábbis csökkenti a bringázás sportértékét, de ha öltönyben tekerünk munkába és nem akarunk megizzadni vagy ha Big Fat Larry abroncsok figyelnek a biciklinken, akkor azért megbocsátható ez a rásegítés.
A váz szénszál, illetve alumínium ötvözetből készült, ennek ellenére aksi nélkül is 28,5 kg-ot nyom, ami még egy 26 kg-os BUBI-t is lenyom a mérlegen. Elől-hátul Marzocchi Roco felfüggesztés figyel, az első villában gázos lengéscsillapítás, míg Air TST hátul. Elől egy masszív 400 mm-es Magura MT2 hidraulikus tárcsafák harap, míg hátul ugyanebből a típusból egy 210 mm-es. A bringa egy 8 sebességes Shimano Nexus váltót kapott.
Ami az elektromos rásegítést illeti, két változatban érkezik. A gyengébb 250 Wattos 36V motorral 25 km/h-ig, míg az 500 Wattos 48V meghajtással 35 km/h sebességig segít (ha ennél gyorsabban szeretnénk menni azt már izomból vagy lejtőből kell megoldanunk). Mindkét esetben egy 12 Ah lithium aksi szolgáltatja kraftot. A teljes feltöltés 6-8 órát vesz igénybe, ami 80 km távolság megtételére elegendő.
A lábunkat a vázra feltéve csupán elektromos hajtással nem gurulhatunk, a haladáshoz és az elektromos rásegítés aktiválásához muszáj valamennyit tekerni (pedelec). A pedál tengelyében egy nyomaték szenzor található, ami a megfelelő mértékben beavatkozik sík terepen kevésbé, de induláskor, gyorsításkor, lejtőn felfelé határozottabban rásegít. Az erősebb modell 70 Nm maximális forgatónyomatékkal bír, amivel pár mp alatt elérhető a 35 km/h végsebesség, de 54 Nm bármikor rendelkezésre áll.
A kormányon egy LED kijelző található, ami mutatja az aktuális aksitöltöttséget, sebességet, utazási adatokat, megtett és még megtehető kilométereket.
A Moto Parilla Carbon SUV e-bike 650 ezer és 1 millió Ft között figyel.
Fontos tudni, hogy az EU-ban a meghajtó elektromotor teljesítménye sajnos nem haladhatja meg a 250 W-ot (efölött már jogsi, rendszám, extra adminisztráció). Ezt azonban egy elég régi 2012-es rendelet mondja ki, amit remélhetőleg hamarosan felülvizsgálnak.
Kapcsolódó cucc: Legyen saját bringasávod! Bringavilágítás lézeres bringasáv kivetítővel
nincs hozzászólás