Meglehetősen új megközelítésben készült a Cannondale bringás cég bicikli-koncepciója. A Continously Ergonomic Race Vehicle (röviden CERV) névre hallgató kétkerekű ugyanis nemigen hasonlít a többi versenybringához, az még hagyján, hogy nincs hozzá lánc, de a legszembetűnőbb mégis a háromszög alakú vázszerkezet, amihez 100mm-re illetve 85mm-re kihúzható nyúlványrész tartozik.
Főleg emelkedőkön és lejtőkön érvényesül a kialakításból származó előny, hiszen a dőlésszögtől függően változik meg a bicikli vázának a pozíciója, persze anélkül, hogy közben változna a kormány és a nyereg közti távolság, és a pedál helyzete változna a nyereghez viszonyítva, így szerencsére nem kell megküzdenünk az állandóan mozgó komponensek jelentette kihívással a hepehupásabb terepeken. Az emelkedőn, lejtőn és sík terepen különböző nyereg és kormánypozíciókból adódóan még a leghatékonyabb erőátvitellel, testsúlyráhelyezéssel tekerhet a jövő bringása.
Mindenesetre a kormányszerkezetet is radikálisan újra kellett gondolniuk a készítőknek, a hagyományos villás kialakítást nem nagyon tudták volna adaptálni a transformer vázhoz. A cég az ohio-i Priority Designs céggel együttműködve fejlesztette ki a prototípust, amit be is mutattak Németországban augusztus végén a EUROBIKE 2012 rendezvény keretében, ám egyelőre még kevés esély van arra, hogy pár éven belül már az utcán suhanjon el mellettünk egy CERV-bringa.
További extrém bringakülönlegességek:
- A legáramvonalasabb bringa: Cervélo P5
- Aston Martin One-77 luxusbringa
- AUDI e-bike egykerekező funkcióval és 250Nm nyomatékkal
- Lamborghini BMC impec: luxuskétkerekű egy autó áráért
- Lopakodó bringa 1,4 kg-os vázzal: X-9 Nighthawk
- A Ford bepedálozik az elektromos kerékpár-bizniszbe
- Hibrid bringa extrém nyomatékkal – The Beast
- Szelíd száguldás a láthatatlan téglatesten
Kapcsolódó pazarshop termék:
nincs hozzászólás