Az NVIDIA megtartotta szokásos éves rendezvényét a CES-en, ahol a Tegra-chipek legújabb generációját, a Tegra K1-et mutatták be. Jen-Hsun Huang CEO felvezetőjéből világosan kitűnt, hogy az Android platformot tartják a legjobb kitörési lehetőségnek a mobileszközök terén, és szerintük már csak az alacsonyabb költségvonzatok miatt is érdemes megcélozni az ezen futó mobileszközöket. Az új SoC-ba épített 192 CUDA maggal lényegében a PC-k és konzolok szintjére hozták fel a teljesítményt, és ez alapjaiban formálhatja át a hordozható gémer eszközök piaci szegmensét.
A 28 nm-es gyártási technológiával készült chipset a főként desktopokban és notebookokban használt Kepler architektúrára épül, benne négy ARM Cortex A15-ös processzormag mellett még egy szintén Cortex A15-ös segédmag is üzemel, maximálisan 2.3 GHz-es órajel mellett. A 32-bit alapú chip az LCD-képernyőkön 3840×2160 pixeles felbontást támogat, HDMI-s csatlakozással pedig már a 4K-s minőség is simán kipasszírozható lesz belőle.
Az év első felében érkező 32-bites verzió mellett azonban megjelentetnek az év vége felé még egy 64-bites verziót, amiben a Cortex A15-magok helyett két Denver magot telepítenek, amivel már a 2.5 GHz is elérhető. A DirectX 11-t és OpenGL 4.4-t támogató Tegra K1 lényegében háromszoros teljesítménynövekedést tud felmutatni az Apple A7-es chipjéhez képest, ennek megfelelően az NVIDIA szerint az Unreal Engine 4 játékmotor remekül fog futni rajta.
A bemutatón is prezentálták pár demóval, mire képes az új chip: fotórealiszikus karakterek tisztán kivehető emberi arcvonásokkal, gyönyörűen renderelt a játékkörnyezet, valamint a tükröződések és különböző fényeffektek is pazar látványt nyújtanak a mobileszköz képernyőjén, egyszóval az új Tegra K1 mobil SoC simán felveszi a versenyt a gémer PC-kkel és az új konzolgenerációkkal (az XBox 360-at és PlayStation 3-at konkrétan le is körözi).
nincs hozzászólás