New York látványosságai közé tartoznak a jellegzetes sárga taxik, a jelenlegi városvezetés nem is szívesen cserélné le a kiforrott formátumot, viszont alaposan felturbóznák a 13.000 autóból álló flottát 2013-ra, ezért is írtak ki egy pályázatot pár hete „Taxi of Tomorrow” jeligével. A holnap taxija címért ringbe szállt versenyzők közül a Nissan által ajánlott NV200 prototípus nyert, többek között azzal, hogy számos kényelmi funkciót kínálnak az utasoknak.
Rögtön azzal kezdték a tervezést, hogy az utastér magasságát megemelték és a lábaknak szánt teret is kiszélesítették, valamint a tetőt átlátszó ablakkal látták el, hogy legyen miben gyönyörködni útközben, hamár egy felhőkarcolókkal teli metropoliszról van szó. A csomagtartóban is megnövelték a belső teret a nagyobb csomagok számára, a napi 600.000 utas közül ugyanis jópáran a repteret is érintik feltehetően nem kevés cuccal.
Lehetőség lesz a utastérben laptopok, okostelefonok és egyéb mobileszközök töltésére egy elektromos dugalj és két USB-kimenet formájában, továbbá légtisztító berendezés, könnyen tisztítható üléshuzatok és automatikusan szabályozható belső klíma tenné teljessé az utas kényelmét. A Nissan-féle taxi üzemanyag-fogyasztása feleannyi lenne, mint az eddigi benzinzabáló modelleké, kb. 8 litert fogyaszt 100 km-en, de ez azért még elmarad a konkurens Ford Escape hibrid megoldásától, ők kevesebb, mint 7 literes fogyasztást kínáltak modelljükkel. Természetesen mindezt városban, dugóban.
A taxisofőrök mindenesetre még nem igazán lelkesednek a változásokért, sokan hiányolják a sofőrnek is járó fejlesztéseket (egy masszírozó ülés a volánnál szerintük egyenesen alapfelszereltség kell hogy legyen), meglátásuk szerint ők nem részesülnének a kényelemből, és a bevezetendő hitelkártyás leolvasó terminálokért sincsenek oda (hiszen a borravalót veszélyezteti), továbbá nem dobná fel őket a minden kocsiba járó GPS-egység sem. Mindenesetre igaza lehetett annak idején Phoebe-nek a Jóbarátokból, miszerint szükség lesz Relaxi-taxikra, mert nagyon úgy néz ki, hamarosan munkarendbe állhatnak az új modellek, és még a beszerzési költségük sem lesz egetrengető, darabonként 29.000$-ból (~6,5 millió ft) kijönne New York önkormányzata.
4 hozzászólás