A pár hónapja bemutatott legújabb, 2021-es Rolls Royce Ghost utastere hangolásakor túl csendesre sikerült. A mérnökök tökéletességre való törekvése, a zajelnyelő geometriára formázott, több mint 100 kg hangszigetelő anyaggal megtömött alu karosszéria, a speciális gumik és a többrétegű üvegeknek köszönhetően az utastér túlzottan zajmentes lett. Egy 5,55 méter hosszú, 2,5 tonnás belső sáv sepregető luxusmonstrum, aminek az orrában egy 6,75 literes 571 lóerős V12-es próbál elszabadulni. Nos, egy ilyen autóban autópályatempónál is gyakorlatilag nulla menetzajjal bántóan csendesre sikerült az utastér. A zavaró csendet végül úgy oldották fel, hogy bizonyos zajcsillapítók eltávolításával egy egészen finom suhanást hangoltak be az utastér akusztikáért felelős csapat (hang)mérnökei, ami még a Ghost elnevezéshez is kiválóan passzol.
A Rolls-Royce audiorendszerét az ír Bespoke Audio szállítja. A 2021-es Ghostba 18 hangszóró került 1300W összteljesítménnyel, persze ez hangminőségről nem sokat mond, de biztosak lehetünk benne, hogy a RR ebben sem ismer kompromisszumokat.
A luxusautó gyártó azokra az utasokra is gondolt, akik nem szeretnék a sofőrjükre ráerőltetni a zenei ízlésüket. Nekik készül a limitált szériás Rolls-Royce fejhallgató. Legfontosabb talán, hogy legkisebb hangminőség romlásra sem akarták megadni az esélyt azzal, hogy Bluetooth vagy más vezetéknélküli technológiát használnak, így örülhetnek az audiofilek, mert a koncertélményhez a Royce hátsó ülésen bizony be kell dugni az alumíniumból készült és Saffiano bőrrel borított fejhallgató kábelét. Műszaki paramétereiről csak annyit tudni, hogy 40 mm átmérőjű hangszórók lapulnak a finom bőrpárnák alatt, a frekvenciatartomány papíron pedig 2Hz – 30kHz (22 ohm). Illetve a Ghost túl jól sikerült hangszigetelése miatt valószínűleg Noise Cancelling funkcióra sem volt szükség.
A Rolls-Royce fejhallgató 200 darabos limitált szériában készül, monogramozott tokban érkezik és $1200-ért, azaz kb. 365.000 Ft-ot kell kicsengetni érte.
nincs hozzászólás