Lord Norman Foster brit építész-guru, a londoni székhelyű Foster+Partners, a világ egyik legnagyobb tervező irodájának névadó, alapító tulajdonosa. Nevéhez fűződik a berlini Reichstag újjáépítése, az új Wembley Stadion Londonban, a frankfurti Commerzbank székház, a londoni Swiss Re irodaház, a Temze felett átívelő Millennium Bridge vagy a pekingi repülőtér, hogy csak pár ismertebb projektet említsünk. Foster úr 79 éves kora és 150 millió angol fontra (55 Mrd Ft) becsült vagyona ellenére, ha teheti Bentley helyett biciklivel jár.
Ha teheti teker és felelős építészként sokat agyal, hogyan lehetne még jobbá és biztonságosabbá tenni London kerékpárút-hálózatát. A network jelenleg sem kicsi. 2012-es adatok szerint a metropolisz 3204 km hosszúságú LCN és 1104 km LCN+ minősítésű bicikliúttal rendelkezik. A pluszos minősítés jelöli valószínűleg az önálló, gyalogos vagy autósforgalommal nem osztozó utakat. A Wikipedia adatai szerint Budapesten 187 km-es a teljes kerékpárút-hálózat, amelynek kb. harmada 64 km az önálló bringaút.
Foster úr az elővárosi bringás közlekedést reformálná meg, pörgetné fel. A SkyCycle néven futó ötlete, széles, kétsávos bringautakat illesztene a külvárosi vonatok, HÉV-ek jelenleg is álló oszloprendszere tetejére, így nem venne el helyet, teret a többi közlekedőtől és biztonságos „vágányra” terelné a kerékpáros ingázókat.
A tervek szerint 220 km teljes hosszúságú SkyCycle hálózat 200 csomóponttal, fel- és lehajtóval (mint egy autópálya) rendelkezne, 6 millió embert érne el, áteresztő lépességét pedig óránként 12.000 biciklisre becsülik.
Az ötlet egyelőre koncepció fázisban. A megvalósíthatóságot a Space Syntax tanácsadócág és a Exterior Architecture tervezőiroda tanulmányozza.
London és bringa témában ajánljuk:
- Többszintes luxusbunkerek London alatt
- Mobilról vezérelhető mini hotelszobák Londonban
- Drónpincérek: Repülő tálcán érkezik a megrendelt étel
- Formalinban úszó tehénnel sokkolja a vegákat egy londoni étterem
- A Sound Taxi együtt lüktet Londonnal
- Dalston ház: falmászás kezdő pókembereknek
- A YouTube közösségi filmstúdiót nyit Londonban
- 178 dB-es bringacsengő – hangosabb mint egy F-16-os
- Bringával a Déli-sarkra
- Trollok útján bringával 80-nal rükvercben
- Ultrahipster elektro-velocipéd: BASF concept 1865
- Vándorsolyóm vs. downhill világbajnok +videó
- 4,5 méter magas bringa: tériszony a nyeregből
- Holdraszállás bringával: Surly Moonlander
- nCycle: zár nélkül rögzíthető e-bringa, iTunes streammel, tablet tartóval
- A mutáns bringa alkalmazkodik a terephez
Kapcsolódó posztok
- EcoXPower – tekerős mobiltöltő
- Az e-bringák SUV-jával bármin átgázolhatsz
- Finnpower bringák – a karbon mindenek felett
- Bringával a Déli-sarkra
- Holdraszállás bringával: Surly Moonlander
- Hovenring: a világ első lebegő biciklis körforgalma
- Mint hal a vízben – búvárkodás palack nélkül
- Trollok útján bringával 80-nal rükvercben
- A mutáns bringa alkalmazkodik a terephez
nincs hozzászólás