Varázsceruza és digitális vonalzó az Adobe-tól

By  | 

Az Adobe szoftvercég tőle szokatlan módon most a hardverkiegészítők piacán próbal szárnyakat bontogatni két eszközzel, a Project Mighty stylussal és a Project Napoleon digitális vonalzóval. A két segédeszközt legfőképp iPad és iPhone mellé szánják, ami kicsit furcsának tűnhet annak fényében, hogy évekkel ezelőtt a flash tartalmak iOS-es tiltása miatt még komoly ellentét feszült az Adobe és az Apple között, ám úgy tűnik, mára az Apple Store-ból származó bevételek elsimították mindezt.

Adobe-Project-Mighty

A Mighty stylus háromoldalú csavart formáját az Ammunition ipari designcég tervezte, ők ergonómiailag a legkényelmesebben használható kialakításra törekedtek, amibe befér az újratölthető aksi, a beépített memória, valamint a Bluetooth Low Energy modul is. A Mighty-t az Adobe Creative Cloud felhőalapú szolgáltatáscsomaghoz kínálják majd, a digitális penna ugyanis közvetlenül csatlakozik majd a felhőhöz és ott tárolja az iOS-eszközökön skiccelt tartalmakat.

napoleon

A „cloud connected” néven futó termékvonal másik tagja a Napoleon digitális vonalzó lesz, ami lényegében helyettesíteni fogja az eddigi analóg tervezőeszközöket (a háromszög-vonalzótól kezdve a körzőig), hatféle geometriai formát tudunk majd rajzolgatni vele az iOS-képernyőkön vagy más felületeken, amelyek amúgy szabad kézzel (pláne remegő kézzel), egy sima kapacitív stylussal lényegesen nehezebben kivitelezhetők. A vonalzóba pakolt hardverről és más spéci funkciókról a Bluetooth kapcsolaton kívül egyelőre még annyit se tudni, mint a Mighty esetében, azonban szintén az Adobe CC szoftvercsaládhoz szánják a kis Napoleont, mindenesetre azért elgondolkodtató fejlemény a papír-ceruza-vonalzó hármas mindegyikének digitális változatra cserélése.

48045-adobe_mighty

Ide kapcsolódó hír még, hogy az Adobe bejelentette a népszerű Creative Suite szoftvercsomagjának online előfizetőssé tételét, vagyis megtörténik a Photoshop és más szerkesztőprogramok becsatornázása a Creative Cloud-ba, és idén júliustól megszűnnek a dobozos verziók és velük az akár többszázezer forintra rúgó szoftverárak, helyettük 20-30 dolláros havidíjakkal kell számolni minimum 12 hónapos „hűségidővel”, ami a kezdeti akciós időszak után aztán akár havi 50$-ra is felkúszhat. Így már rögtön érthetővé válik a két „cloud connected” segédeszköz promotálása.