A szemünk elárul minket – SMI Eye Tracker

By  | 

A világ legelső olyan szemüvegét sikerült kifejlesztenie a SensoMotoric Intruments (SMI) nevű cégnek, ami tökéletesen leköveti szemünk mozgását viselése közben. A cég több, mint 20 éve foglalkozik a szemkövető (eye-tracking) technológiákkal, és az új Eye Tracker a legújabb fejlesztésük, ami már HD minőségben veszi fel a történéseket előttünk olyan módon, hogy két kis kamera követi szorgosan szemgolyónk minden rezdülését, majd azok fókuszát rögzíti egy videóban.

Maga a szemüveg kissé idétlenül áll mindenkin, leginkább egy normál búvárszemüvegre hasonlít, de azért van valami gyakorlati haszna is a kukkernek, tesztalanyok bevonásával egy sor érdekes kísérlet végezhető vele az emberi viselkedés lemodellezésére.

Felmérhető többek között az, hogy egy vásárló mit néz meg először, amikor a kezébe vesz egy árut a polcról, melyik alkalmazáson időzik el a tekintete egy iPad-en, a napi újság mely rovata köti le leginkább, vagy mondjuk egy portál vagy webshop oldalain, hol akad meg először a szeme (hova érdemes elhelyezni a menüt, kosárgombot vagy hirdetéseket), esetleg mire figyel leginkább vezetés közben. Merthogy külön be lehet állítani a HD scene kamerákat úgy is, hogy azok a kültéri környezetre koncentráljanak, sőt még UV-szűrőt is rácsatolhatunk, és akkor már napszemüvegben tolhatjuk a kinti teszteket.

Az értékesítés és marketing területein kívül tehát nagy hasznot hozhat az SMI Eye Tracker az autóiparban a biztonságtechnika továbbfejlesztésekor vagy a profi sportágakban a felkészülésnél, a kiterjesztett valóságot (augmented reality) kiaknázó programokról nem is beszélve. És talán végre megnyugtató választ kaphatunk azokra a kutatásokra is, amikben azt vizsgálják, hogy egy nő mit néz meg először egy férfin (és fordítva).



6 hozzászólás