Téligumi helyett instant lánctalp?

By  | 

Megérkezett a hó, helyzet van, hamarosan át kell ülni másik autóba. Ha nem akarunk beragadni az autópályán, akkor jobban tesszük, hogy ha már most felkészülünk a méteres hóra. Megjelent a Track N Go, ami masszív hóban hasznos lehet, igaz SMS ellen nem véd.

A hazai utakon ritkán látni lánctalpasokat, de külföldön, főleg az USA-ban már régóta léteznek, olyan kiegészítők, amelyek segítségével egy autószerelő szakember pár hét munkával lánctalpassá tud alakítani egy autót.

Truck-track-system-on-Ford-F250-889x500

A Track N Go is ezekre a megoldásokra hajaz, azonban sokkal egyszerűbben, szinte bárki által 15 perc alatt felszerelhető. Gyorsabb mint feltenni a hóláncot vagy mint egy kerékcsere (persze, ha nem a Red Bull csapat 2 mp-es rekordjára kell gondolni…). A megfelelően a földre helyezett papucsokra csak rá kell hajtani a készletben lévő kis rámpák segítségével, mintha egy emelőre vagy trailerre hajtanánk fel, majd miután a kerekek bepattantak a megfelelő helyre, csak rögzítenünk kell azokat.

The-first-ever-wheel-driven-track-system-889x500

A gumik is maradnak, hiszen azok hajtják meg a lánctalpakat, mintha egy futógépen vagy mókuskerékben forognának. Éppen ezért a szett kizárólag 4×4 kerék meghajtású autókra szerelhető, így biztosítva a meghajtást. A Track N Go kerekenként 170 kg, összesen 680 kg extra súlyt jelent és max. 5,5 tonnás járművekre szerelhető fel, így akár egy H2-es Hummerre is simán felmegy. Sík terepen akár 64 km/h sebességgel is hasíthatunk, míg hóban nem ajánlott 40-45-nél jobban tolni neki.

Track-N-Go-on-Hummer-H2-889x500

A lánctalpakat igazi amerikai autókra tervezték, hiszen 5 literes V8-as vagy hasonló kaliberű motorokkal rendelkező terepjárókra és pickupokra ajánlják.
A szett nem jön olcsón. Árcetli: $25.000 (5,5 millió Ft). Ezért az árért már talán egy kisebb használt tankot is beújíthatunk eBay-ről…

1 hozzászólás