Egy átlagos biciklilánc körülbelül 3000 darab apró alkatrészből áll, így felettébb kényes, szakad, nyúlik és még olajozni is kell néha. Lánc helyett szíjhajtást eddig csak motoros szánokon esetleg motorokon láthattunk, illetve egy pár egyedi készítésű bicikli koncepciónál már találkozhattunk hasonló megoldással. A Trek az első, ahol a mérnökök vették a bátorságot és tömeggyártásban is alkalmazták a technológiát.
Az extrakönnyű szénszálas szíjak nem rozsdásodnak, nem szakadnak, nem nyúlnak, nem csúsznak le, nem olajozzák össze a gatyádat, lényegesen tartósabbak és különösebb törődést sem igényelnek. Mindezek mellett még az az előnye is megvan, hogy szinte teljesen hangtalan, így urbánus ninjaként suhanhatsz észrevétlenül az utcákon.
Egyelőre két modell dobta le láncait. A progresszívebb megjelenésű, de váltó nélküli District ($930 ~ 186e Ft), illetve a visszafogottabb utcai harcos, a 8 sebességes agyváltóval, defekttűrő gumikkal és masszív tárcsagörgős(?)fékekkel szerelt Soho ($990 — 198e Ft).
26 hozzászólás