Azaz “Will it blend?“. A turmixgépeket forgalmazó amerikai Blendtec nagyon ráérzett a web2.0 és a viral erejére. A koncepció lényege, hogy a cég képviselője, reklámarca a plexiszemüveget viselő idióta vigyorú Tim Dickson erődemonstráció képpen porrá turmixol valami nagyon masszív vagy értékes kütyüt egy TV Shop szerű prezentáció keretében, háttérben a nagy blendtec logóval, hogy beégjen. A műsorhoz saját site is tartozik is tartozik, ahol felhasználók “adásonként” újabb és újabb szétturmixolásra való kütyüket javasolhatnak. Legutóbb egy zsír új iPhone esett áldozatul a Total Blendernek és belélgezhető por formájában ürült a rendszerből, mely marék hamu már a működőképes telefon áránál is magasabb licitösszegnél tart eBay-en. Az üzleti modell kiváló: tegyünk tönkre valamit nyilvánosan és a szétzúzott, használhatatlan szart adjuk el drágábban, mint az új cucc bolti ára. Működik. Van rá igény és kereslet.
A videók és ezzel a Blendtec viralkampánya egyébként annyira sikeres, hogy az egyes epizódok nézettsége egy B kategóriás sorozatéval vetekszik és akkora forgalmat hajtanak a céges website-ra, hogy az már többször behalt emiatt, pedig a videók nem is onnét, hanem a YouTube-ról futnak. Az eddigi legsikeresebb attrakció az iPod shake készítése volt,melyet közel 4 millió user tekintett meg 7 hónap alatt, de a mostani iPhone koktél valószínűleg lebünteti ezt, mivel 3 nap alatt már 750 000-nél járunk. További említésre méltó turmixolások voltak: golflabda, üveggolyó, veszítővas, kóla+csirke, gyémánt, mágnes, golfütő és az egyik legviccesebb és éppen aktuális a transformerek átalakítása, füsté, porrá.
Mindezt a $399-ért (74.990,- Ft) kapható belépőszintű 1500W-os alapmodel a Total Blender tudja, így elképzelni sem merem mire képesek a valamivel drágább és masszívabb ipari verziók.
23 hozzászólás