A japánok után talán a koreai az egyik legszorgosabb nemzet, ahol alap a napi 12+ óra munka és a tömött metrókon történő ingázás. A hétköznapok általában munkával és alvással telnek, a 8 óra szórakozás nem igazán teljesül maradéktalanul, így a heti egyszeri beszerző körút is csak teher, sokszor nem fér bele, így a nagybevásárlás házhozszállítására különböző innovatív ötleteket találtak ki és tesztelnek.
Mielőtt nagyon előreszaaldnánk, igen Koreában is van TESCO! Vagyis egy nem olyan régi névváltás alkalmával Homeplus-ra keresztelték a hipermarket láncot. Koreában viszont csak másodikak, az E-mart büszkélkedhet a legnagyobb forgalommal és legkiterjedtebb üzlethálózattal. Természetesen ezt a Tesco Homeplus sem hagyhatja annyiban, így kevesebb bolttal ugyan, de rámenősen próbálja megszerezni „legalább” forgalomban az első helyet.
A sok a meló, nincs idő bevásárolni, a Tesconak pedig nincs mindenhol üzlete probléma megoldására azt találták ki, hogy virtuális üzleteket telepítenek a metrómegállókba. Ezt úgy kell elképzelni, mintha megvették volna az összes óriásplakát felületet, citylightot, ahol az élelmiszerek fotói láthatóak, a háttérvilágításnak köszönhetően pedig távolról valóban egy igazi hűtőpult hatását keltik.
Hogyan működik? Az árak mellett QR kódok is találhatóak, melyeket már bármelyik kamerás okostelefon képes beolvasni. Ezzel egyrészt csekkolhatjuk az árat, másrészt automatikusan a virtuális kosarunkba dobhatjuk az árut. Miután a metróra várakozva összevadásztunk mindent, megrendeljük, fizetünk és jó esetben még aznap este házhozszállítással megérkezik a hűtőtöltelék. Videó a tovább után!
A tesztkampány eredményei: az online értékesítés nagyot ugrott, több mint 10 ezren használták a szolgáltatást okostelefonnal, a regisztrált tagok száma 76%-kal, míg az értékesítés 130%-kal növekedett, ezzel online-ban máris lenyomta az E-mart-ot.
A kampányt és a demovideót nézegetve azért számos gyakorlati kérdés merül fel az emberben, ami megkérdőjelezi az egész sikerességét: Reggel/este, munkahelyen ebédszünetben számítógépről, nagy képernyőn nem sokkal egyszerűbb a website-ról megrendelni, mint mobiltelefonnal vadászni a peronon várakozó tömegben? A metró csúcsidőben 1-3 percenkét jár, ennyi idő alatt nem lehet bevásárolni. Ha megjön a szerelvény felszállunk és abbahagyjuk a vásárlást (és hol, mikor folytatjuk?) vagy nem hagyjuk abba, megvárjuk a következőt ezzel növelve a várakozó/vásároló tömeget? Tényleg olcsóbb lenne minden metrómegállóban folyamatosan bérelni az óriásplakátfelületeket, mint újabb kisebb (pl. expressz) fizikai üzleteket nyitni?
Videó a tovább után!
10 hozzászólás