A luxus karórákat forgalmazó svájci MB&F órakészítő műhely újabb darabbal gazdagította a Horological Machine sorozatát, immáron az 5-dik generációs HM5 ’On The Road Again’ fedőnévű szerkezettel.
A korábban bemutatott HM3 Frog és HM4 darabok után a HM5 remekül illeszkedik a a sorba, és nem minden alap nélkül említettük már a 4-es verziónál is, hogy iparművészeti múzeumokból kapják az ihletet a készítők, ugyanis a mechanikus béka és a turbinás légvédelmi üteg után a 70-es évek izomautói kerültek terítékre az 5-ös szériában.
A HM5-el a kvarcórák fénykorát próbálják megidézni, ami hangulatában követi a régi Amida márka Digitrend irányvonalát, ehhez pedig kialakításban a retró szuperkocsik hátul lamellákkal árnyékolt szélvédőjét vették alapul. Ennek következtében nem is a megszokott szögben olvasható le róla az idő, ahhoz kicsit oldalt kell tartani, viszont vezetéskor a kormányt fogva meg pont jó pozícióban áll a csuklón.
A számlapos megjelenítés már-már túl szokványos az MB&F-hez képest, ám azokat optikai minőségű zafírkristályos prizmák tükrözik ki horizontálisan, sőt egy konvex lencse még 20%-al fel is nagyítja, továbbá felül elhúzható „zsalukkal” ereszthető be a fény, hogy megvilágítsa a Super LumiNova számlapokat.
A 30 csapágykövet tartalmazó felhúzó szerkezet és az óraszíjon lévő titán övcsatoló majdhogynem alapfelszereltég, mint minden HM-modellnél, azonban az összesen 224 alkatrészből álló óraszerkezet még két kipufogócsövet is rejteget hátul, ami a változatosság kedvéért nem gázt, hanem vizet ereget ki magából időnként, valószínűleg a lecsapódó párát és izzadságot. A kasznit ez mindenesetre nem nagyon fenyegeti, az érzékeny komponensek és a belső motor vízálló és rozsdamentes alumínium vázban nyugszanak az óra belsejében.
A cirkónium borítású HM5 ’On The Road Again’ szériából mindössze 66-ot gyártanak majd, és leendő tulajdonosainak kb. $60.000-t (13M Ft) kell majd kicsengetniük érte .
MB&F Horological Machine sorozat:
Pingback: Izomautós időmérő – HM5 On The Road Again | Lájk Magazin